Branded experience

Ontwerp een unieke, eigen en onderscheidende klantreis

Branded experience

De meeste organisaties onderscheiden zich ten opzichte van andere organisaties en concurrenten door het communiceren van hun missie, visie en kernwaarden. Oftewel, hetgeen dat hun uniek of anders maakt. Dit komt vaak terug in reclamespots, sponsorships en overige marketingactiviteiten. Om een optimale merkervaring te creëren is het van belang om dit onderscheidende vermogen ook te integreren in de klantreis.

Branded Customer Experience

Elke organisatie heeft te maken met beperkte tijd, middelen en/of medewerkers bij het creëren van de ideale klantreis en een memorabele klantervaring. Het is makkelijk om te verzanden in projecten die bedoeld zijn om de klantreis te verbeteren, zonder dat dit waarde toevoegt aan de merkervaring. Door de aandacht te richten op de touchpoints (contactmomenten) waar de missie, visie, kernwaarden of klantbeloften in terugkomen, creëren we een onderscheidende klantreis. Bij excap noemen we dit een Branded Customer Experience. Door een Branded Customer Experience te creëren realiseer je een ervaring die voor klanten herkenbaar is, voldoet aan hun behoefte én de verwachtingen overtreft. Door klanten een consistente en vooral unieke ervaring te geven gedurende alle touchpoints waar zij mee in aanraking komen, raken klanten emotioneel gehecht aan jouw organisatie. Daarnaast trek je klanten aan die zich kunnen vinden in de waarden waar jij als organisatie voor staat, wat een grote beïnvloeder is in de afweging om ergens klant te worden.

Branded Employee Experience

Bij het creëren van een Branded Customer Experience is het belangrijk om ook de employee experience te betrekken. Elke medewerker gaat door een ‘employee journey’ vanaf de eerste werkdag tot hun laatste werkdag. Om de merkervaring te optimaliseren is het van belang dat jouw missie, visie en kernwaarden terugkomen in de reis die medewerkers tijdens hun loopbaan doorlopen. Dit onderscheidt jou als werkgever.

Daarnaast is het van belang om medewerkers te betrekken bij het creëren van een unieke en onderscheidende klantreis. Zij staan dagelijks in contact met de klant of werken op de achtergrond aan het bouwen van de klantervaring. Hun gedrag zal de Branded Experience versterken als zij op de hoogte zijn van de missie, visie, kernwaarden en richtlijnen van de organisatie en wanneer zij de benodigde middelen en competenties daarvoor bezitten.

We bieden verschillende programma’s voor het creëren van een unieke en onderscheidende customer en employee experience, waaronder:

  • Opstellen of verscherpen van missie, visie, kernwaarden, klantbeloften en ‘guiding principles’
  • Creëren van een branded employee journey op basis van merkwaarden, kernwaarden en cultuur
  • Creëren van een volledige ‘branded’ klantreis op basis van merk – en kernwaarden.