Excap en Transavia winnen de MIE presentatie Award!

5 februari 2015

Excap en Transavia winnen de MIE presentatie Award!

Afgelopen woensdag en donderdag vond het MIE plaats; Hét Marketing & Insights Event van Nederland. Uit ruim 100 presentaties verkoos het publiek de presentatie van Arjen van Hijum (excap) en Daan Noordeloos (Transavia) als winnaar. De gemiddelde beoordeling was een 9,7! De felbegeerde award, die in de marktonderzoekswereld ook wel ‘De Oscar van de branche’ wordt genoemd, zal de komende tijd prijken op het hoofdkantoor van Transavia.

Arjen en Daan presenteerden de case The Never Ending Journey. Hierbij werd de overvolle zaal meegenomen op reis, een zoektocht naar de passenger experience die écht indruk maakt op klanten. Inclusief leuke en leerzame voorbeelden van het meten van de current experience tijdens ieder touch point.

Daan vertelde over zijn strategie rondom de Passenger Experience Index (PXI) en de strategie om medewerkersbeleving en klantbeleving hand in hand te verbeteren. Arjen bracht een verdiepingsslag door te vertellen over The Mobile Research Crew; de frequente inzet van mystery guests gedurende de gehele journey, dus ook tijdens de vlucht. Hierbij is de mystery guest gedurende zijn reis eveneens enquêteur die medepassagiers ondervraagt.

Op deze wijze toonden Arjen en Daan aan dat het in kaart brengen van de passenger experience een continu proces is dat wel degelijk kan worden gemanaged in termen van Return on Investment, touch point-optimalisatie en geluk van klant en medewerker.

Mocht je meer informatie wensen over deze presentatie of de presentatie van Daan en Arjen als inspiratiesessie willen boeken, neem dan gerust contact met ons op.