Wi-Fi in the cloud(s)

22 oktober 2015

Wi-Fi in the cloud(s)

Afgelopen dagen was ik present tijdens het ANVR-congres. In de prachtige weelde en warmte van Abu Dhabi genoot ik van het jaarlijks rondreizende circus der beleving, topsprekers en inspiratie voor en van de reisbranche.

Voorafgaand aan de vlucht, die mogelijk werd gemaakt door Etihad, had ik mij voorgenomen om van Amsterdam naar Abu Dhabi een Wi-Fi-detox te genieten. Even geen smartphone, even draadloos-loos genieten en tijd vinden voor een goed gesprek met medepassagiers.

Heen lukte het, terug is mijn missie mislukt. Ik kreeg een tegoedkaart aangeboden. Een tegoed dat mij de gehele vlucht toegang bood tot het ‘www’. Ik hoefde alleen maar de inlognaam en wachtwoord tevoorschijn te ‘krassen’. Mijn handen begonnen nog net niet te trillen, het zweet brak nog net niet uit, maar ik werd heftig geconfronteerd met mijn verslavingsgevoeligheid. Zou ik op internet gaan of niet? Kon ik zonder contact met ‘de onderwereld’?

Niet dus. Net als mijn medepassagiers kraste ik gespannen de codes open. Ik accepteerde het feit dat het lang duurde voordat ik ingelogd was, ik accepteerde het tempo van de verbinding dat niet hoger lag dan 15Kb per seconde. Als ik maar online was. Ik opende What’s app, ik checkte Facebook, ik scrolde heftig door mijn Twitter timeline. Ik stuurde mijn familie foto’s vanuit het luchtruim en voelde de neiging om bij het beantwoorden van mijn e-mail te vermelden dat de e-mail vanuit de wolken was verstuurd… Ik was letterlijk en figuurlijk in de wolken. Deze vlucht heb ik gevoeld wat het is om in de cloud te werken.

Vanaf nu weet ik dat mijn leven daadwerkelijk 24/7 gepaard gaat met internet. Of dit goed is weet ik niet, of dit nou echt zo leuk is evenmin. Ik weet bovenal dat het niet lang gaat duren totdat bedrijven elkaar zullen beconcurreren om de mooiste viral campagne vanuit de lucht ‘te lanceren’.

 

FAQ

  • Wat is mystery guest onderzoek?

    Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten

  • Welke soorten mystery guest onderzoek bestaan er?

    Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken

  • Wordt mystery guest onderzoek ook voor online journeys ingezet?

    Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten

  • Hoe gaan Customer Journeys en mystery guest onderzoek samen?

    Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.

  • Welke criteria bepalen de kostprijs van een goed mystery guest onderzoek?

    Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten

  • Wat is de impact van mystery guest onderzoek op CX en EX?

    Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience

  • Kan ik de resultaten monitoren tijdens het mystery guest onderzoek?

    De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.

  • Hoe haal ik de juiste inzichten uit de vele data en databronnen?

    Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.

  • Welke voorbeelden uit de praktijk bestaan er?

    Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.

  • Verzorgt excap ook buiten de Benelux mystery guest onderzoek?

    Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten

  • Hoe kan ik de medewerkersbeleving onderzoeken?

    Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten

  • Kan ik ook mystery shopper worden?

    Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!

  • Waarom is de feedback van mystery shoppers betrouwbaar?

    Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.

  • Wie zijn de mystery shoppers van excap en hoe groot is dit bestand?

    Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.

  • Kan ik zelf een bijkomende vraag stellen?