Digital Journey Mapping
Maak de digitale reis van je klant inzichtelijk en visueel
Maak de digitale reis van je klant inzichtelijk en visueel
Met behulp van Digital Journey Mapping is het mogelijk om de reis te visualiseren die prospects en klanten maken binnen je digitale organisatie. Gedurende deze reis zijn er momenten (zogeheten touchpoints) waarin de organisatie het gedrag of de mening van de prospect of klant over de organisatie positief of negatief kan beïnvloeden. Belangrijk is dat je als organisatie achterhaalt welke momenten de meeste impact hebben en welke momenten je positief kan beïnvloeden door klanten te verrassen. Daarnaast moeten de offline kanalen goed aansluiten op de online kanalen en vice versa.
De corona pandemie heeft een behoorlijke impact gehad op bestaande customer journeys. Van de ene op de andere dag waren touchpoints, processen, contact met collega’s en nog vele zaken anders: Had je al digitale touchpoints toegevoegd aan je klantreis, tijdens de Corona pandemie werden veel klantreizen noodgedwongen geheel digitaal.
Het dwong ons allemaal om nog meer te focussen op wat klanten écht belangrijk vinden.
Nu de stofwolken zijn neergedaald ligt er een belangrijke taak voor bedrijven. Hoe kunnen we de digitale klantreis naadloos gaan aansluiten op alle andere kanalen.
Iedere klantreis - online en offline - begint met een Customer Journey Map. Hierbij analyseer je de klantreis vanuit het perspectief van je klanten, met als doel het beter begrijpen en het verbeteren van de klantervaring. Met behulp van onze wetenschappelijk onderbouwde methodiek werk je toe naar een gewenste situatie waarin klanten een structureel betere dienstverlening ervaren. Én je creëert een sterkere emotionele binding die bepalend is voor de tevredenheid en loyaliteit.
Excap is de trotse bedenker van de ExperienceCapture©. Een unieke methode om de huidige- en gewenste journey te visualiseren en de emoties van prospects en klanten te meten. Associaties, gedachten en gevoelens die worden ervaren: we brengen ze allemaal in kaart met de ExperienceCapture. Deze tool onderscheidt zich door het kwalitatieve karakter en de prominente rol van het wetenschappelijk onderbouwde emotiemodel van psycholoog Robert Plutchik.
De ExperienceCapture© methode is nu ook beschikbaar voor de digitale klantreis.
Uiteraard is een grondige data- en webanalyse onderdeel van de gehele methodiek.
Na het in kaart brengen van de huidige en ideale digitale klantreis (met kanaalswitches naar offline kanalen) ontstaan er waardevolle inzichten die verkregen zijn vanuit het perspectief van klanten. Deze (vaak nog onbekende) gaps worden besproken, concreet gemaakt en prioriteit gegeven.
Wil je aan de slag met een digitale klantreis en heb je hier hulp bij nodig? Neem dan contact op met Gerard Datema.
U verlaat de huidige website, u zult nu doorgaan naar een andere website van ons