consultancy

Realiseren van blijvende verbetering van klantbeleving en medewerkersbeleving

neem contact op

activatie door consultancy

Excap activeert medewerkers en brengt de organisatie in beweging, om daarmee blijvende verbetering van klant- en/of medewerkersbeleving te realiseren.

Kennis leidt niet tot beweging. Je gaat pas bewegen wanneer je het gaat beleven. Een veelgebruikt middel die wij hanteren is het geven workshops, waarin een actieve deelname van medewerkers een belangrijke rol speelt. Afhankelijk van het vraagstuk in jouw organisatie bieden wij ondersteuning bij het optimaliseren van beleving middels customer- en/of employee journey management of werken we samen aan het realiseren van cultuur- en gedragsverandering middels verandermanagement.

Consultancy van nu: digitaal aan de slag

De afgelopen periode heeft een behoorlijke impact gehad op de manier waarop organisaties werken. Van de ene op de andere dag zijn processen, contact met collega’s en nog vele andere zaken anders. Excap stelt je in staat om volledig digitaal aan de slag te gaan met jouw traject. Of het nou gaat om verandermanagement, een masterclass of een customer journey mapping traject.

Het managen van de klantreis & medewerkersreis

Excap helpt jouw organisatie bij het vormgeven van een experience strategie waarin jouw klant de basis vormt en jouw medewerkers hun meest waardevolle werk realiseren.

Om een geweldige klant- en/of medewerkersbeleving te kunnen realiseren is het van belang om bewustwording te creëren binnen de organisatie ten aanzien van de impact van customer experience op klanten én de organisatie.

Masterclass / Inspiratiesessie Customer Journey Mapping

Excap hanteert de ExperienceCapture-methodiek voor het inzichtelijk maken van de huidige- en gewenste journey. Hiermee visualiseren we het geheel aan ervaringen vanuit het perspectief van jouw klanten en/of medewerkers. Dat betekent dat we de ervaringen in kaart brengen en bij elk moment achterhalen wat de behoefte is, welke fricties en belemmeringen worden ervaren en welk emotie overheersend is. Hierdoor wordt duidelijk welke elementen bepalend zijn voor de kwaliteit van een ervaring.

Journey Mapping

Om jouw dienstverlening te verbeteren op een manier die herkenbaar is voor jouw klanten en onderscheidend is van de concurrentie is het van belang om te bepalen op welke momenten je als organisatie écht onderscheidend wilt zijn en een onvergetelijke ervaring wilt creëren.

Ontwerpen van een merkervaring

Uiteindelijk wil je verbeterideeën omzetten naar uitgewerkte waardeproposities. Op basis van de principes van design thinking brengen we creativiteit en strategie bij elkaar om vanuit inzichten en ideeën tot concrete verbeterplannen en/of concepten te komen.

Ideation & concepting

Hoe kom je op dat éne nieuwe idee voor een dienst of product, waarvan de slagingskans optimaal is? Excap hanteert de principes van Design Thinking om volledig uitgewerkte waarde proposities te formuleren van concrete verbeterplannen of nieuwe concepten. 

Verandermanagement

Excap hanteert een verandermodel waarin zes organisatie elementen/thema’s centraal staan, waarmee we onze klanten helpen te analyseren welke randvoorwaarden meer aandacht verdienen om mensen in beweging te krijgen. Hiervoor geldt dat de waardevolle inzichten vanuit de data (employee experience-onderzoek, Quick Scan verandermodel) het vertrekpunt vormen voor de gewenste verandering. Op basis van de uitkomsten gaan we inhoudelijk de diepte in en leggen we focus op één of meerdere aspecten als: leiderschap, visie, belang, plannen, middelen en competenties. Om hiermee een aantoonbaar en duurzaam effect te realiseren. Binnen deze trajecten is er aandacht voor (strategisch) advies en (persoonlijke) coaching.



Bekijk hier ons verandermanagement aanbod.

consultancy in de praktijk

Onze ervaring is dat wanneer je een blijvende verandering wilt realiseren, dat 20% inzicht betreft en 80% draait om de implementatie. Nieuwsgierig hoe wij dat bij andere klanten hebben gedaan? Bekijk hieronder de cases. 

cases

vrijblijvend een afspraak maken

U kunt altijd een afspraak maken om vrijblijvend te sparren. Excap helpt je graag verder. Kijk wat onze consultants voor jou kunnen betekenen.

neem contact op
  • Dylan Wienke

    Business Consultant

  • Michiel van Bruxvoort

    Business Consultant