de eindgebruiker zo goed mogelijk bedienen

Shimano

Downloaden case

Iedereen kent het, maar wie kiest er bewust voor? Shimano heeft een ijzersterke positie in de fietswereld, maar zoekt wegen om de consument meer bij het merk te betrekken. De eerste stappen zette Shimano hand in hand met excap.

Shimano wilde haar eindgebruikers zo goed mogelijk bedienen en ontwikkelde daarom de Shimano Service Centers. Om de fietser zo goed mogelijk te bedienen, is het noodzakelijk de behoefte van de eindgebruiker in kaart te brengen. Shimano wilde in vier verschillende landen uitzoeken voor wie het zijn producten nou eigenlijk maakt. Vier landen met vier talen, vier culturen, vier customer journeys. Excap hielp daarbij.

Over Shimano

 

Shimano is een Japans metaalverwerkend bedrijf, gespecialiseerd in de productie van onder andere fietsonderdelen. Wat in 1921 begon is uitgegroeid tot een van de grootste bedrijven ter wereld. Iedereen kent Shimano, zij hebben een ijzersterk merk en een stevige positie in de markt.