mystery guest onderzoek

Marktleider op het gebied van mystery guest onderzoek

Neem contact op

Excap is marktleider op het gebied van mystery guest onderzoek. We onderscheiden ons met een kwalitatief hoogwaardig bestand van 2.500 mystery shoppers verspreid over heel Nederland. Hierdoor zijn wij in staat om de juiste doelgroep in te zetten en betrouwbaar en valide onderzoek te doen.

Kies voor een wetenschappelijk bewezen aanpak

Excap onderscheidt zich door een wetenschappelijk bewezen aanpak die zich richt op de emotie van de klant tijdens het gesprek. Hiermee vangen we de daadwerkelijke beleving. Onze Research Consultants denken mee over juiste methodiek. Hierdoor zorgen we ervoor dat de juiste onderzoeksvragen worden beantwoord. Excap levert concrete adviezen en heldere rapportages. Via ons gepersonaliseerde en realtime dashboard kun je de resultaten op ieder moment inzien en monitoren. 

Hoe gaat een mystery guest te werk bij excap?

Voor de start van het onderzoek stellen onze Research Consultants de onderzoeksdoelen en onderzoeksvragen vast. Die vertalen we naar een uitgebreide vragenlijst en helder briefingsdocument voor de mystery guest. De mystery guest vult de vragenlijst tijdens of direct na het bezoek/contactmoment in, zodat we zo veel mogelijk in het moment meten. De uitkomsten uit het onderzoek vertalen we naar een heldere (online) rapportage. Hierin is bijvoorbeeld terug te vinden in hoeverre medewerkers servicegericht en klantgericht hebben gewerkt, hoe de klantbeleving van de mystery guest was en welke emoties daarmee gepaard gingen.

Waarom mystery guests inhuren

Mystery guests brengen de beleving van klanten in kaart. Ze geven antwoord op de vragen waarom het gesprek met de medewerker prettig was en of alle commerciële kansen benut worden. De mystery guests bezoeken één of meerdere van jouw vestigingen. Hierdoor wordt duidelijk waarom de ene vestiging beter scoort dan de ander. De selectie van de mystery guests is cruciaal voor het laten slagen van het onderzoek. Excap hanteert een zorgvuldige selectie voor dit onderzoek en zet uitsluitend mystery guests in die in de doelgroep van de organisatie vallen. 

Bij een mystery guest inspectie wordt onder meer gelet op:

  • Correcte ontvangst bij binnenkomst: hoe benader je een klant
  • Interesse, klantgerichtheid en proactiviteit medewerker
  • Vriendelijkheid, beleefdheid en enthousiasme medewerker
  • Verkoopgesprek en het benutten van commerciële kansen

Voor welke branches zijn mystery guests geschikt?

Inzicht in klantbeleving is cruciaal en geldt voor alle branches. Mystery guests zijn dan ook beschikbaar in de breedste zin van het woord. Van horeca tot vakantieparken, concerten, hotels en meer. Excap biedt voor iedere vorm van klantcontact mystery guest onderzoek aan. Bijvoorbeeld online mystery shopping voor e-commerce, maar ook mystery calling en mystery e-mailing. 

Wat voor mystery onderzoek voert excap uit?