bereikbaarheids onderzoek

De eerste indruk van een (potentiële) klant

Neem contact op

Bereikbaarheid is bepalend voor de eerste indruk van een (potentiële) klant. Hoe lang duurt het voordat de telefoon wordt opgenomen of een e-mail wordt beantwoord?

Onderzoek naar telefonische bereikbaarheid

Onze medewerkers nemen contact op met de klantenservice of een specifieke afdeling. Verspreid over verschillende dagen en tijdstippen doen we meerdere contactpogingen om een goed beeld te krijgen over de tijd heen én om toeval uit te sluiten. Met een telefonisch bereikbaarheidsonderzoek krijg je op een snelle en doeltreffende manier inzicht in:

  • Snelheid van opnemen van de telefoon
  • Het gemak om de juiste medewerker te spreken
  • Maken en opvolgen van terugbelverzoeken
  • Eventueel beoordeling kwaliteit gesprek: mystery calling

Onderzoek naar bereikbaarheid per e-mail

Om de bereikbaarheid per e-mail van uw organisatie te onderzoeken, worden er e-mail gestuurd naar de diverse afdelingen binnen de organisatie. 

Bereikbaarheidsonderzoek per e-mail geeft antwoord op diverse vragen:

  • Het wel of niet beantwoorden van de e-mail
  • Snelheid van de beantwoording en opvolging
  • Beantwoording volgens de richtlijnen van uw organisatie
  • Eventueel beoordeling kwaliteit gesprek: mystery e-mailing

Bereikbaarheid versus inhoudelijke beantwoording

Mystery calling en mystery e-mailing onderzoek gaan verder dan alleen het beoordelen van de bereikbaarheid. Hierbij wordt ook het gesprek met de medewerker en de inhoudelijke beantwoording gemeten. Een bereikbaarheidsonderzoek richt zich vooral op het functionele proces en een mystery guest onderzoek op de emotionele beleving hiervan. 

Waarom excap?

Ieder succesvol klantcontact begint met bereikbaarheid. Het is een hygiëne factor zoals we dat noemen. De basis moet op orde zijn voordat de beleving kan groeien. De bereikbaarheidstool van excap brengt dit in kaart en helpt bij het verbeteren van de telefonische bereikbaarheid. Door heldere adviesrapporten met overzichtelijke grafieken en tabellen en hulp bij de implementatie en borging zorgen we samen voor groei in de telefonische klantbeleving.