KTO
Meet de klanttevredenheid in jouw organisatie
Meet de klanttevredenheid in jouw organisatie
Inzicht in de drijfveren van klanttevredenheid is essentieel. Een valide klanttevredenheidsonderzoek biedt duidelijke inzichten in gebruikerservaringen, zowel tijdens als na een aankoop of bezoek.
Bij excap hebben we meer dan 17 jaar ervaring in het valide en objectief meten van de ervaring van jouw klanten. Wij geloven in het kwantificeren van gedrag en doen dit middels evidence based onderzoek. Onze Research Consultants kwantificeren uw customer journey en geven de knoppen om de klanttevredenheid onderbouwd te verbeteren.
Een belangrijk onderdeel is daarbij altijd de vertaling van de onderzoeksresultaten naar medewerkers. Wat zeggen de scores? En wat kunnen zij doen om de klanttevredenheid te verbeteren? En juist dat is waar wij organisaties bij kunnen helpen. Onderzoek is immers een middel en geen doel.
De meestgebruikte methode om klanttevredenheid te meten is kwantitatief meten. Excap heeft diverse methodieken en tooling om de juiste onderzoeksvragen te meten en betrouwbare resultaten te verzamelen. Maar kwalitatief onderzoek als KTO geeft juist dieper inzicht in achterliggende emoties, meningen en wensen van klanten. Middels interviews, focus groepen en klantarena's geeft excap inzicht in vragen zoals:
De keuze hangt af van het onderzoeksdoel. Onze Research Consultants gaan graag met je in gesprek om dit samen te bepalen en betrouwbaar advies te geven.
Als directie of management wil je onderbouwde beslissingen kunnen nemen om je organisatie blijvend te verbeteren. En bovendien concrete handvatten om medewerkers te helpen bij het bieden van de beste klantervaring. Bij excap ben je niet alleen zeker van een valide onderzoeksopzet, maar kun je ook rekenen op hulp bij de vertaling van resultaten naar heldere verbeteracties. Onze workshops en opleidingen helpen hierbij.
Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten
Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten
Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten
Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.
Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!
Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.
U verlaat de huidige website, u zult nu doorgaan naar een andere website van ons