KTO

Meet de klanttevredenheid in jouw organisatie

Neem contact op

Inzicht in de drijfveren van klanttevredenheid is essentieel. Een valide klanttevredenheidsonderzoek biedt duidelijke inzichten in gebruikerservaringen, zowel tijdens als na een aankoop of bezoek.

Bij excap hebben we meer dan 16 jaar ervaring in het valide en objectief meten van de  ervaring van jouw klanten. Wij geloven in het kwantificeren van gedrag en doen dit middels evidence bases onderzoek. Onze Research Consultants kwantificeren uw customer journey en geven de knoppen om de klanttevredenheid onderbouwd te verbeteren. 

Een belangrijk onderdeel is daarbij altijd de vertaling van de onderzoeksresultaten naar medewerkers. Wat zeggen de scores? En wat kunnen zij doen om de klanttevredenheid te verbeteren? En juist dat is waar wij organisaties bij kunnen helpen. Onderzoek is immers een middel en geen doel. 

Wat is een goed KTO?

De meestgebruikte methode om klanttevredenheid te meten is kwantitatief meten. Excap heeft diverse methodieken en tooling om de juiste onderzoeksvragen te meten en betrouwbare resultaten te verzamelen. Maar kwalitatief onderzoek als KTO geeft juist dieper inzicht in achterliggende emoties, meningen en wensen van klanten. Middels interviews, focus groepen en klantarena's geeft excap inzicht in vragen zoals:

  • Waarom ben je wel of niet tevreden met een organisatie?
  • Wat zorgt ervoor dat je iets wel of niet goed vindt?

De keuze hangt af van het onderzoeksdoel. Onze Research Consultants gaan graag met je in gesprek om dit samen te bepalen en betrouwbaar advies te geven. 

Als directie of management wil je onderbouwde beslissingen kunnen nemen om je organisatie blijvend te verbeteren. En bovendien concrete handvatten om medewerkers te helpen bij het bieden van de beste klantervaring. Bij excap ben je niet alleen zeker van een valide onderzoeksopzet, maar kun je ook rekenen op hulp bij de vertaling van resultaten naar heldere verbeteracties. Onze workshops en opleidingen helpen hierbij.