klanten begroeten

Excap’s begroetings-onderzoek

Neem contact op

De eerste indruk van een klant is snel gemaakt en een belangrijk onderdeel voor de beleving en - indirect - je omzet. Medewerkers hebben hier een cruciale rol in. Begroeten zij klanten? En stappen zij proactief op klanten af? Excap’s begroetings-onderzoek vertelt je hoe klanten worden ontvangen.

Begroetings-onderzoek: de eerste indruk

Bij een begroetings-onderzoek ligt de focus op een belangrijk onderdeel van het verkoopgesprek: de eerste benadering en begroeting door je medewerkers. Onderzoek hiernaar bestaat uit korte en frequente bezoeken om medewerkers continu scherp hierop te houden en te trainen. Dat maakt deze vorm van mystery shopping kostenefficiënt en toepasbaar in vele branches.

Waarom onderzoeken hoe klanten ontvangen worden?

De ontvangst van de klant is essentieel voor een positieve klantbeleving en is een voorwaarde voor het kunnen voeren van een goed verkoopgesprek en de uiteindelijke verkoop. Onze onderzoeksmethode biedt concrete verbeterpunten op het gebied van:

  • Laten blijken dat de klant gezien is
  • Begroeten van de klant
  • Openstaan voor contact met de klant
  • Gevoel geven van persoonlijke aandacht

Waarom Excap?

Excap weet hoe belangrijk de eerste begroeting is. Als innovatieve marktleider zijn wij jaren geleden begonnen met het ontwikkelen en afnemen van deze vorm van mystery shopping. De afgelopen vijftien jaar heeft excap begroetings-onderzoeken verricht voor een breed scala aan organisaties in diverse branches. Deze kennis en expertise stelt ons in staat om het onderzoek volledig af te stemmen op jouw organisatie.

Veel klanten combineren een begroetingsonderzoek met mystery shopping onderzoek. De langere mystery shops worden afgewisseld met korte bezoeken om continue aandacht te geven aan de verschillende vormen van klantinteractie.  Daarnaast verzorgt excap ook workshops om medewerkers hierop te coachen en samen met hen de essentie van een geweldige klantbeleving te leren.