Insights Discovery communicatiestijlen van medewerkers

Instrument voor het verbeteren van klantbeleving

Neem contact op

Wil je soorten communicatiestijlen inzichtelijk maken? En meer kennis en begrip voor de diversiteit binnen de afdeling(en)?

Excap biedt workshops aan gebaseerd op de Insights discovery methode. Wanneer je kiest voor een reis met Insights Discovery, investeer je in je mensen en geef je hun het gereedschap in handen om beter met elkaar samen te werken, voor altijd.

Onze Insights workshops dragen bij aan de klantbeleving door de effectiviteit, productiviteit en communicatie van (een team van) medewerkers te vergroten. 

Wat is Insights Discovery?

Insights Discovery is gebaseerd op het gedachtegoed van Carl Gustav Jung. Met de methode worden aan communicatiestijlen kleuren gehangen, die symbool staan voor onze psychologische voorkeuren. De kleurentest kent vervolgens een uniek profiel toe aan ieder persoon. De Insights Discovery test vormt daarmee de basis voor onze workshop, waarin verschillende communicatiestijlen worden behandeld en diversiteit wordt omarmd.

De resultaten

  • Medewerkers hebben meer kennis en begrip voor de diversiteit binnen het team en de klantengroep
  • Communicatiestijlen zijn inzichtelijk gemaakt
  • Medewerkers weten hoe te communiceren met verschillende voorkeursstijlen
  • Contact met klanten wordt geoptimaliseerd, waarmee de customer journey en klantbeleving wordt verbeterd.

What's in it for me?

Wanneer je kiest voor een reis met Insights Discovery, investeer je in je mensen en geef je hun het gereedschap in handen om beter met elkaar samen te werken, voor altijd. Er wordt in de cursus communicatie op de werkvloer behandeld, in de breedste zin van het woord. Insights biedt ook andere modellen aan die voortbouwen op Discovery. Deze zijn erop gericht om teams, leiders en sales professionals verder te helpen ontwikkelen.

Door onze modellen met elkaar te combineren, kunnen we voor je team of organisatie een oplossing ontwikkelen voor een breed scala aan relevante organisatiethema's. Denk hierbij aan omgaan met verandering, diverse en geïntegreerde cultuur creëren of succesvolle klantendienst en verkoopteams opbouwen om slechts een paar voorbeelden te noemen.