Bakker Bart uitgeroepen tot Franchisenemer van het Jaar
13 april 2011
Bakker Bart-franchisenemers Arjan en Marion Zegers uit Vlijmen hebben vrijdagavond 8 april tijdens de Franchise & Formule Beurs Onderneem ‘t! de felbegeerde titel ‘Franchisenemer van het Jaar’ in de wacht gesleept.
Dit jaar werd voor de tweede keer de verkiezing georganiseerd door beursorganisatoren Franchise+ en First Formula. Vanaf januari was het mogelijk voor iedereen, van klanten en medewerkers tot familieleden om ‘hun’ franchisenemer van het jaar te nomineren via de website www.ikwordondernemer.nl. Voorwaarde was dat de franchisenemer korter dan twee jaar actief is.
Er waren totaal 46 franchisenemers genomineerd. Er werd ruim 4.000 keer gestemd. De drie franchisenemers met de meeste stemmen waren: George en Marije Le Comte (Bruna, Breda), Wilfried Akkersdijk (Colors@Home, Raalte) en Arjan en Marion Zegers (Bakker Bart, Vlijmen).
De drie genomineerden zijn bezocht door een vakjury, bestaande uit Andreas van den Bout (ABN AMRO), Joost Bos (Koelewijn & Partners) en juryvoorzitter Theo de Wit. Verder is iedere genomineerde twee keer bezocht door een mystery shopper van excap. Naar aanleiding van deze bezoeken werd de uiteindelijke winnaar bepaald. Een citaat uit het juryrapport over de winnaar: ‘De franchisenemers genieten van hun ondernemerschap en dragen dit uit naar hun medewerkers. Gemeenschappelijke doelen worden gesteld en behaalde resultaten gezamenlijk gevierd.’ Een citaat uit het rapport van de mystery shopper van excap: ‘De winkel straalt vrolijkheid uit, met de felle kleuren en presentatieborden die niet overheersen. Er is een gezellige, uitnodigende zit- en eethoek. Het assortiment is enorm en oogt erg uitnodigend en smaakvol.’
Tijdens het avondprogramma van de Onderneem ‘t! beurs werden filmpjes vertoond van de drie genomineerden waarna de winnaar bekend werd gemaakt door juryvoorzitter Theo de Wit. De winnaar ging naar huis met de Franchisenemer van het Jaar-award en een reischeque t.w.v. € 500,-.
Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten
Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten
Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten
Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.
Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!
Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.