Een volle zaal, een volle dag en een volle bak inspiratie...
Op donderdag 10 april kwamen we samen in het Planetarium Amsterdam voor een nieuwe editie van de masterclass Human Experience. Een uitverkochte sessie, georganiseerd door twee Groningse partijen die het gewoon dóen: excap en theFactor.e.
Deze editie bouwde voort op de gezamenlijke masterclass van november 2024. Waar die sessie zich vooral richtte op theorie en bewustwording, stond deze dag in het teken van verdieping, samenwerking en toepassing.
Van inzicht naar impact
Onder leiding van de enthousiaste sprekers Marvin Reingoud (theFactor.e) en Gerard Datema (excap), en met Arjen van Hijum als energieke dagvoorzitter, doorliepen we een helder stappenplan:
inleven –> begrijpen –> bedenken –> uitwerken –> proberen.
In de ochtend doken deelnemers in hun eigen organisatie:
-
Wie is je primaire doelgroep?
-
Wat is hun context, situatie en behoefte?
-
Hoe bied je op het juiste moment de juiste waarde?
Deze inzichten werden vertaald naar een krachtige klantbelofte, gebaseerd op de mens, het moment, de behoefte en de waarde.
Met elkaars struikelblokken aan de slag
’s Middags gingen deelnemers in groepen aan de slag met elkaars struikelblokken. Deze waren vooraf in kaart gebracht binnen de Customer Journey, waarna er gezamenlijk werd gezocht naar creatieve oplossingen.
Dat werkte: het enthousiasme om met andermans uitdagingen mee te denken was groot. Dankzij slimme werkvormen ontstonden er creatieve, verrassende én direct toepasbare ideeën.
Want, zo bleek maar weer: de mens is creatief geboren.
Human Experience (HX) als kompas
Centraal stond het concept Human Experience (HX) – de optelsom van:
-
User Experience (UX)
-
Customer Experience (CX)
-
Employee Experience (EX)
-
Brand Experience (BX)
Oftewel: hoe de mens jouw organisatie écht ervaart, vanuit alle perspectieven.
HX laat zich bovendien goed kwantificeren. Door te kijken naar haalbaarheid, behoefte en klantwaarde, leerden deelnemers hun ideeën prioriteren en scherper sturen op impact.
De sessie eindigde met een inspirerende wrap-up door Arjen, met de oproep:
“Nu begint het pas.”
Gerard en Marvin gaven deelnemers nog een laatste duwtje in de rug om écht door te pakken – en dat doen ze niet zonder reden...
Wat deelnemers meenamen
De reacties uit de zaal spraken boekdelen:
“Waanzinnig inspirerend en aanstekelijk enthousiasme.”
“Superinteressant om met andere organisaties naar je eigen uitdagingen te kijken.”
“Ik zou dit graag eens met interne teams doen bij ons.”
“Goed om weer eens met een andere bril naar je business te kijken.”
“Dank voor de energie en inspirerende verhalen!”
Deelnemers gingen naar huis met concrete inzichten, nieuwe ideeën én nieuwe energie.
Ze ontdekten hoe je Human Experience tastbaar maakt, hoe je van zachte waarden harde impact maakt, en hoe je met HX een krachtige koers uitzet.
Direct aan de slag met HX met Gerard en Marvin?
Investeer in een verdiepingssessie met Marvin en Gerard. Zij vertalen samen met jullie de inzichten uit de masterclass naar concrete stappen in jouw Human Experience- en businessdoelen.
Onze belofte:
Je ontwikkelt een scherpe HX-koers, een aangescherpte klantbelofte en duidelijke aanknopingspunten voor impactvolle actie.
Neem contact op met Gerard Datema (excap)