Excap ondergaat SLiM! training
28 januari 2019
Elk jaar delen we onze plannen voor het nieuwe jaar met elkaar tijdens de beleidsdag. Nadat de plannen bij ieder bekend waren, gaf Wout Plevier een inspirerende sessie met zijn SLiM! Training & Coaching. Hoe dat ging?
Op vrijdag 18 januari presenteerden al onze functionele gebieden de plannen voor 2019. Dit doen we jaarlijks tijdens onze beleidsdag, waarbij we geheel volgens traditie met alle Captains afsluiten met een diner. Ditmaal kwamen de Captains vanuit Antwerpen en Groningen samen in het hoofdkwartier te Amsterdam. Het intern delen van onze plannen doen we niet voor niets. We vinden het essentieel dat alle functionele gebieden op de hoogte zijn van de doelstellingen van de organisatie en van elkaar weten wat ze bijdragen om deze doelstellingen te realiseren.
Vervolgens zijn het de Captains die deel uitmaken van het hechte collectief dat de plannen ten uitvoering moet brengen. We geloven dat alleen wanneer medewerkers goed in hun vel zitten, hun talenten optimaal benutten en begrijpen wat ze nodig hebben om optimaal te presteren, onze realistische, maar ambitieuze doelstellingen behaald kunnen worden. Hoe kan je dat bereiken? Nou, onder andere door Wout Plevier uit te nodigen van SLiM! Training & Coaching om je medewerkers hier bewust van te maken.
Nadat de plannen bij een ieder bekend waren en collega Yves van Dorsselaer ons kennis had laten maken met enkele Belgische speciaalbieren, gaf Wout een inspirerende sessie over hoe doelen bereikt kunnen worden, wat de basis is van succes en hoe we bezield en geïnspireerd te werk kunnen gaan. Naast dat de show, want zo mag je de sessie noemen, energiek en soms hilarisch is, inspireert het je in beweging te komen. Wout vertelt je wat je al wist, maar geeft ook handvatten om die kennis daadwerkelijk toe te passen. De show richt zich op bewustwording, effectief gebruik maken van talent en met bezieling toewerken naar doelen. Het had daarmee niet beter aan kunnen sluiten bij onze beleidsdag.
Hieronder een impressie van de sessie. Meer weten over SLiM? Klik dan hier!
Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten
Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten
Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten
Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.
Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!
Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.