Ode aan Arjen
27 juni 2014
Laat in de tweede helft was daar die sprint. Die sprint waarmee hij een drietal Chilenen het nakijken gaf. Zijn hakken waren nog niet gepasseerd of de bal was al afgegeven op Memphis. 2-0. Het volk wist al lang dat de negen punten behaald zouden worden na drie wedstrijden, we hadden alleen Arjen nodig om het waar te maken.
In 2009 bezocht ik samen met mijn compagnons Ewald en Ivo de Usain Bolt uit Bedum bij zijn toenmalige club Real Madrid. Nooit eerder maakte iemand die jonger is zoveel indruk op mij als het gaat om focus, motivatie en professionaliteit. Tussen alle Nederlanders die daar op dat moment voetbalden wist hij zich als enige positief te onderscheiden. Ondanks een blessure hier-en-daar was de transfer naar het Zuid-Duitse Mannschaft van Bayern meer dan verdiend.
Tussen deze transfer en de wedstrijden op het huidige WK lijkt het niet alleen of Arjen nog harder is gaan rennen, ook is zijn totale rendement gestegen tot idiote hoogtes. Nog even en de gemiddelde Oranje Supporter denk dat Arjen in de finale vier goals gaat maken, waarvan twee hakjes, een magistrale volley en een omhaal. En wellicht als toetje nog een panenka in de laatste minuut.
Bovenal zien we in Arjen een aanvoerder die een heel team op sleeptouw neemt met een onvermoeibare inzet. Blessures behoren tot het verleden, meeverdedigen lijkt vanzelfsprekend en het coachen van de jonkies is hem op het lijf geschreven. Daarnaast durf ik met behulp van enige achtergrondkennis te stellen dat er weinig andere sporters zijn die zo goed met tegenslagen kunnen omgaan, om deze vervolgens om te buigen naar nog meer topprestaties. En na dit WK? Hoeveel jaar mogen we nog genieten van ons nationale sprintkanon? Ik zou het niet weten, al gun ik hem veel. En eigenlijk gun ik elk bedrijf een Arjen Robben binnen hun gelederen.
Ongeacht de afloop van het WK en de invulling van zijn verdere carrière maak ik een diepe buiging voor mijn naamgenoot. Mocht hij willen, dan is hij (vanaf morgen) welkom als nieuwe ‘Captain’ van excap.
Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten
Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten
Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten
Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.
Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!
Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.