Portret: ambassadeurs van klantbeleving
24 juli 2018
Medewerkers maken nog altijd het verschil als het gaat om klantbeleving. Om die reden vinden wij dat ware ambassadeurs van Customer Experience Management een portret verdienen. Dat portret gaan wij ze geven. In een reeks afleveringen geven wij medewerkers die het verschil maken als het gaat om klantbeleving het podium dat ze verdienen.
Terwijl half Nederland zich voorbereidt op een ellenlange tocht naar de zon, houdt excap zich bezig met een andere reis: de customer journey. Een reis die idealiter niet gekenmerkt wordt door tolwegen en kilometers file, maar door excellente klantbeleving. Geen route du soleil of “tour de France”, maar een reis waarbij medewerkers het verschil maken. Waarbij zij je positief verrassen vanuit pure passie en waardoor een lijdensweg dikwijls transformeert in een hartstocht. Dit zijn medewerkers die ontroeren, een lach op je gezicht toveren, je dagelijkse pijn doen verlichten, die ervoor zorgen dat je de journey eindeloos blijft herhalen en waarbij je je voorafgaand aan elke etappe in de gele trui mag hijsen, omdat het van tevoren vaststaat dat je niet kunt verliezen.
Deze medewerkers noemen wij ambassadeurs. Ambassadeurs van klantbeleving. Medewerkers waarbij klantbeleving door de aderen stroomt. Zij die Customer Experience Management naar een hoger niveau tillen, die het vakgebied tot kunst verheven hebben, zij verdienen in onze ogen een portret. Daarom presenteert excap “Supportret”. In deze serie portretteren we op regelmatige basis CX ambassadeurs die het hart van menig klant hebben weten te veroveren. In korte video’s vertellen deze ambassadeurs wat CX voor hen inhoudt en hoe zij het verschil maken als het gaat om klantbeleving. Korte afleveringen die je dagelijkse en kostbare Netflix tijd niet in gevaar brengen. Wil je geen enkele aflevering missen? Volg dan snel onze social media kanalen:
Aankomende donderdag releasen we deel 1: Slager en CX ambassadeur Nick Ridder.
P.S. Ken jij of ben jij een echte CX ambassadeur? Neem dan snel contact met ons op!
Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten
Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten
Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten
Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.
Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!
Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.
U verlaat de huidige website, u zult nu doorgaan naar een andere website van ons