Store Support, wat was je mooi

24 juni 2020

Vandaag aflevering 9 van de tiendaagse aftel-blogserie.

Terwijl ik mijn glas vul, voel ik een traan opkomen. Eéntje maar, gewoon omdat de traan wil laten weten dat dit niet zomaar een moment is. Afgelopen acht nachten schreef ik een blog in combinatie met cafeïne en verschenen de woorden haast vanzelf. Nu hef ik eerst het glas en hoop ik met woorden duidelijk te maken hoe lastig dit afscheid stiekem is. Na 16 jaar met heel veel lief en af en toe leed, durf ik te stellen dat Store Support een kindje van ons was.

Nooit eerder in de geschiedenis van Store Support zag ik zoveel oude foto’s de revue passeren, sprak ik zoveel over de herinneringen die zijn verzameld, niet eerder was er een week waarop er zoveel momenten van trots voorbij kwamen.

En toch wil ik niet dat deze blog het nawoord wordt of als een epiloog wordt gelezen. En het is ook geen dankwoord aan alle collega’s, klanten, ex-collega’s, familie, relaties… zelfs niet aan mijn compagnons. Want dat zou betekenen dat wíj ergens mee stoppen, dat we uit elkaar gaan. Terwijl de gemene deler juist is dat we gaan starten en hechter zijn dan ooit. Morgen gaan we starten met een nieuwe naam, die wordt geladen door onze toekomstplannen en ons huidige DNA.

Het enige dat stopt… is onze naam. En ik spreek mede namens Ewald en Ivo, én namens alle Supporters, als ik zeg dat dit raar, zwaar en een tikkeltje dubbel voelt. Des te meer reden om juist een woord van dank te richten aan Store Support. Twee woorden, één verhaal. Twee woorden, maar veel meer dan letters alleen.

Lief Store Support

Bedankt,

  • …dat je mij kennis hebt laten maken met zoveel fantastische mensen. Van collega’s tot klanten, van relaties tot inmiddels-al-heel-lang-niet-meer geziene vrienden van de firma… zonder jou was mijn LinkedIn niet zo veelzijdig en gevuld geweest
  • …dat je er was toen Ewald, Ivo en ik een baan zochten na onze studie en ons liet zien hoe spannend het was om ondernemer te worden
  • … dat je ons meenam op het jaarlijkse, legendarische weekend. En dat je alle Supporters meenam op deze memorabele ‘journeys’. Of het nou een jaren ‘80 feest was in een Drentse schuur, of een bodega in Valencia… Of dat we dansten in een underground club in Berlijn of ’s nachts het zwembad insprongen in ons huis in De Ardennen… jou was niets te gek.
  • ….voor al die jaren dat je ons liet groeien. Of er nou een starter of ervaren rot bij je op bezoek kwam, jij liet ze kennismaken met de kernwaarden Enthousiasme, Topkwaliteit en Enthousiasme. Kernwaarden die vaak belangrijker bleken dan de inhoud. De cultuur die jij hebt neergezet werd niet voor niets vaak als belangrijkste drijfveer genoemd om voor jou te komen werken.
  • …voor de nachten dat jij en ik zaten te werken. Te werken aan presentaties, overeenkomsten, administratie of events. Altijd zat je figuurlijk op schoot en spraken we samen over de woorden die we schreven en de impact die deze moesten hebben.
  • …voor de sprong die je ons liet maken naar België en ook daar al snel landelijke bekendheid genoot.

Lief Store Support

Bedankt,

  • …voor de struggles die je mij liet ervaren. Bijvoorbeeld van agenda-technische aard. Ze brachten mij meer dan eens in de knel met mijn privé agenda, maar lieten me des te beter inzien hoe belangrijk het is om af en toe wat meer oog voor thuis te hebben. Dat je mij de kans bood om één dag in de week meer tijd voor de kids te hebben, blijf ik koesteren.
  • …dat je er was wanneer het woord ‘Support’ relevanter was dan ooit. Dat je liet zien dat de som der Supporters groter is dan één Supporter alleen. Helemaal in tijden van ziekte of verdriet was je een enorme steun en fijne afleiding.
  • …voor het feit dat jij je kwetsbaar opstelde en vertelde dat je naam je body niet meer dekte. Dat je het vertrouwen gaf aan het team om de volgende stap te zetten. Dat je liet zien dat alles en iedereen vervangbaar is, mits de basis en het gezamenlijke belang op orde zijn.
  • …voor de euforie die we mochten ervaren wanneer je in de krant stond, op een podium een award in ontvangst nam of toen jouw naam zo’n imago had gekregen, dat zelfs H.K.H. Máxima bij je op de koffie wilde komen.

Lief Store Support

Ik zal je missen. Wíj zullen je missen.

  • Nooit meer dat logo aan de muur waarvan iedereen zich tot op de dag van vandaag afvraagt wat ook alweer de betekenis was.
  • Nooit meer een lang verhaal mogen vertellen om te verklaren waarom de naam inderdaad niet bij de business van de potentiële klant past, maar de dienstverlening des te meer.
  • Nooit meer de telefoon aannemen en krachtig jouw en mijn naam uitspreken.
  • Nooit meer die storesupport hoeven te spellen achter dat apenstaartje, wanneer je wordt gevraagd om je adres.
  • Nooit meer dat warme gevoel wanneer ik de naam uitspreekt van de werkgever voor wie ik al 16 jaar werk.
  • Nooit meer… nou ja, gewoon… nooit meer jij.


Wanneer morgen de nieuwe naam verschijnt, zullen we nog lang aan je blijven denken. En we zullen je trots maken. Met onze groei, innovatie, streken en enthousiasme. Zet je wekker, check morgen even de nieuwe naam. Je zult ‘m geweldig vinden ;-)

Store Support, wat was je mooi.

We houden van je

Arjen, Ewald, Ivo, Astrid, Arjen, Barbara, Bastiaan, Baukelina, Danny, Dylan, Ellen, Elly, Erik, Frank, Grace, Janne, Jill, Klasien, Laura, Lieke, Linda, Mark, Marliek, Michiel, Miranda, Monica, Renik, Rik, Roos, Samira, Shanna, Thomas, Tom, Twan, Tyra, Willem, Yves en Yvette

FAQ

  • Wat is mystery guest onderzoek?

    Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten

  • Welke soorten mystery guest onderzoek bestaan er?

    Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken

  • Wordt mystery guest onderzoek ook voor online journeys ingezet?

    Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten

  • Hoe gaan Customer Journeys en mystery guest onderzoek samen?

    Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.

  • Welke criteria bepalen de kostprijs van een goed mystery guest onderzoek?

    Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten

  • Wat is de impact van mystery guest onderzoek op CX en EX?

    Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience

  • Kan ik de resultaten monitoren tijdens het mystery guest onderzoek?

    De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.

  • Hoe haal ik de juiste inzichten uit de vele data en databronnen?

    Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.

  • Welke voorbeelden uit de praktijk bestaan er?

    Wekelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.

  • Verzorgt excap ook buiten de Benelux mystery guest onderzoek?

    Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten

  • Hoe kan ik de medewerkersbeleving onderzoeken?

    Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten

  • Kan ik ook mystery shopper worden?

    Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!

  • Waarom is de feedback van mystery shoppers betrouwbaar?

    Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.

  • Wie zijn de mystery shoppers van excap en hoe groot is dit bestand?

    Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.

  • Kan ik zelf een bijkomende vraag stellen?