Handvatten voor het verbeteren van de klantbeleving
Prominent
Prominent is marktleider op het gebied van zitcomfort. Ondanks die positie heeft de organisatie behoefte aan meer focus op de merk- en klantbeleving in de winkels.
Het mystery shop onderzoek van excap geeft Prominent inzicht in de advies- en verkoopvaardigheden van de winkelverkopers en de wijze waarop zij inspelen op wisselende klantbehoeften. De aanvulling van het telefonische lost sales onderzoek geeft meer inzicht in en verdieping op de reden waarom klanten de winkel verlaten zonder aankoop. Met behulp van deze inzichten zijn de verkopers beter in staat om maatwerk te leveren in de advisering per klanttype.
Prominent is marktleider op het gebied van zitcomfort. Ondanks die positie heeft de organisatie behoefte aan meer focus op de merk- en klantbeleving in de winkels. Het mystery shop onderzoek van excap geeft Prominent inzicht in de advies- en verkoopvaardigheden van de winkelverkopers en de wijze waarop zij inspelen op wisselende klantbehoeften. De aanvulling van het telefonische lost sales onderzoek geeft meer inzicht in en verdieping op de reden waarom klanten de winkel verlaten zonder aankoop. Met behulp van deze inzichten zijn de verkopers beter in staat om maatwerk te leveren in de advisering per klanttype.
Om inzicht te krijgen in de advies- en verkoopvaardigheden van de winkelverkopers heeft excap mystery shop onderzoek uitgevoerd in 39 Prominent vestingen. Daarnaast is er telefonisch lost sales onderzoek uitgevoerd om te achterhalen waarom klanten na een bezoek aan de winkel niet tot koop zijn overgegaan en hoe zij het winkelbezoek hebben ervaren.
Door het mystery shop-onderzoek heeft Prominent een goed beeld gekregen van het verkoopmodel dat wordt gehanteerd door de verkopers in de winkels en de mate waarin de verkopers inspelen op de behoeftes per type consument (luxe versus medisch). Daarnaast bood de rapportage van excap concrete handvatten voor het verbeteren van de klantbeleving binnen de vestigingen en het geven van een advies op maat.
Het telefonisch lost sales onderzoek gaf Prominent verdiepend inzicht in de belangrijkste redenen van klanten om niet tot koop over te gaan in de winkel. Openstaande commerciële kansen, bij klanten die niet hadden gekocht, maar nog wel interesse hadden, werden door excap eveneens teruggekoppeld aan het KCC van Prominent.
Sinds 1999 heeft Prominent zich ontwikkeld tot de marktleider op het gebied van zitcomfort. Jaarlijks ervaren ruim 20.000 nieuwe klanten aan den lijve wat een relaxstoel of -bank voor hen betekent. Een stoel zit pas echt comfortabel als deze perfect aansluit op het lichaam en past bij de smaak en het interieur van het huis. Goed zitten is een kwestie van maatwerk, wat nog weleens wordt onderschat. Voor de juiste ondersteuning wordt een Prominentstoel of –bank altijd afgestemd op de lengte en postuur van de klant. Elke stoel kan tot in detail worden samengesteld, zo wordt het echt een persoonlijke stoel.
Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten
Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten
Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten
Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.
Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!
Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.