elk winkelbezoek een beleving

Scotch & Soda

Downloaden klantcase

Elk winkelbezoek een beleving. Scotch & Soda gaat hard. Het modemerk uit Amsterdam groeit gestaag over de 7.000 verkooppunten wereldwijd. In een markt waar de concurrentie uit alle hoeken komt, is dat een prestatie van formaat. Het geheel eigen concept, waarin de beleving van de klant centraal staat, ligt aan de basis van dat succes. En excap helpt mee die klantbeleving op peil te houden.

In deze verbetercase beschrijven we de samenwerking tussen excap en Scotch & Soda. Dat we een samenwerking startten lag eigenlijk in de lijn van verwachting. Scotch & Soda hamert namelijk op optimale klantbeleving, waarbij de klant centraal staat. Die moet zich thuisvoelen. Ons mystery shopping-onderzoek geeft het kledingmerk de handvatten die het nodig heeft om customer experience op peil te houden.

Over Scotch & Soda

Scotch & Soda is opgericht in 1985 en in 2000 gekocht door drie ambitieuze buitenbeentjes die het merk een unieke plaats in het modelandschap hebben gegeven.

Met hun expertise op het gebied van creative direction, collectieopbouw en bedrijfsstructuur ontwikkelden ze een herkenbare esthetiek in de mannenmode. Hun modebeeld sloeg aan; ze hadden al snel meer ruimte nodig en namen hun intrek in een voormalige kerk aan de Keizersgracht in Amsterdam.

Vanwege de grote vraag werd na een paar jaar een kledinglijn voor jongens gelanceerd: Scotch Shrunk had meteen dezelfde look en feel als de mannenmode, maar dan in het klein. Omdat ze steeds vaker dames in onze mannenmode spotten, introduceerden ze Maison Scotch. In 2010 werd onder de merknaam Scotch R’belle een collectie voor meisjes toegevoegd en was de familie compleet.