Webinars

Webinars terugkijken

  • De impact van mystery guest onderzoek 45 minuten

    Ben jij bekend met het inzetten van mystery guest onderzoek? Of op zoek naar nieuwe inzichten en innovaties die betrekking hebben op mystery shopping? Kijk dan dit webinar terug!

    Bekijk de webinar
  • Optimaliseer de Customer Journey 30 minuten

    Hoe maak je in corona-tijd toch een onuitwisbare indruk op je klanten? Tijdens dit webinar behandelen we welke stappen je moet doorlopen om een geweldige klantervaring te realiseren en geven we tips hoe je dit concreet vertaalt naar jouw organisatie. 

    Bekijk de webinar
  • Succesformule voor medewerkersbeleving 30 minuten

    Hoe zorg je voor vitale en bevlogen medewerkers en collega's? Hoe ga je om met verzuim en verloop? Dit webinar is voor iedereen die zich richt op medewerkersonderzoek, of je je nou net begint, of als jaren met het onderwerp bezig bent binnen je management- of HR-positie.

    Bekijk de webinar
  • Patient Journey Mapping 45 minuten

    Tijdens dit webinar staan we stil bij de belangrijkste aspecten voor het optimaliseren van de patiëntbeleving. Of je nu aan de start staat of de methodiek al geruime tijd inzet: we geven de juiste handvatten om blijvende verbetering te realiseren op het gebied van patiëntbeleving en op deze manier grip te krijgen op de tevredenheid van jullie patiënten. Het webinar is geschikt voor iedereen binnen de (geestelijke) gezondheidszorg.

    Bekijk de webinar
  • Customer Journey: From insight to impact 30 minuten

    Hoe maak je een onuitwisbare indruk op je klanten? Dit webinar is het vervolg op het webinar "Optimaliseer de Customer Journey". In dit webinar staan de termen Insight en Activate centraal en vertellen we op welke wijze excap organisaties ondersteunt bij het optimaliseren van klant- en/of medewerkersbeleving.

    Bekijk de webinar
  • Employee Experience in de zorg 25 minuten

    Een webinar voor iedereen in de zorg die zich bezighoudt met medewerkersgeluk. Of het nou gaat om ziekteverzuim, verloop of het simpelweg willen nastreven van een betrokken afdeling: we nemen je mee  in alles van het uitvoeren van een goed medewerkers-tevredenheidsonderzoek tot dagelijkse tips.

    Bekijk de webinar

FAQ

  • Wat is mystery guest onderzoek?

    Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten

  • Welke soorten mystery guest onderzoek bestaan er?

    Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken

  • Wordt mystery guest onderzoek ook voor online journeys ingezet?

    Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten

  • Hoe gaan Customer Journeys en mystery guest onderzoek samen?

    Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.

  • Welke criteria bepalen de kostprijs van een goed mystery guest onderzoek?

    Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten

  • Wat is de impact van mystery guest onderzoek op CX en EX?

    Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience

  • Kan ik de resultaten monitoren tijdens het mystery guest onderzoek?

    De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.

  • Hoe haal ik de juiste inzichten uit de vele data en databronnen?

    Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.

  • Welke voorbeelden uit de praktijk bestaan er?

    Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.

  • Verzorgt excap ook buiten de Benelux mystery guest onderzoek?

    Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten

  • Hoe kan ik de medewerkersbeleving onderzoeken?

    Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten

  • Kan ik ook mystery shopper worden?

    Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!

  • Waarom is de feedback van mystery shoppers betrouwbaar?

    Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.

  • Wie zijn de mystery shoppers van excap en hoe groot is dit bestand?

    Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.

  • Kan ik zelf een bijkomende vraag stellen?