24 uur met
11 januari 2014
Mijn OV jaarkaart liet ik als student het liefst ongebruikt. Als Groningse student nam ik liever geen deel aan het (O)Veevervoer die mij naar de campus zou brengen, omdat de dienstregeling uit het boekje te vaak afweek van de werkelijkheid.
Op 20 december vorig jaar (nog geen maand geleden dus), zette ik mijn ‘treintrauma’ voor een retour Zell am See aan de kant. Samen met mijn geliefde vrouw, dochter, zwager, schoonzus, neefje en nichtje vertrokken we vanaf Utrecht richting de Oostenrijkse sneeuw. Veelbelovend wachtte ik op spoor 12. Waarschijnlijk doen ze het om de klanten niet in de war te brengen; conform verwachting kwam de trein te laat.
Op de site worden de mooiste foto’s getoond, begeleid met de tekst: “In de Slaap Comfort coupé beschikt u over een eigen wastafel, leeslampje, stopcontact, klimaatbeheersing en een heerlijk bed met dekbed.” Lijkt me prima, maar ik zal deze zin even herschrijven naar de realiteit: “In de slaapkamer van 5 m2 beschikt u over een kraantje, lampje, stopcontact, ouderwetse, niet werkende klimaatbeheersing en drie uitklapbare korte en smalle matrasjes.” Bij welk bedrijf u ook werkzaam bent: wees eerlijk in uw communicatie.
Toch moet ik zeggen dat ik heb genoten van deze trein. Het is een manier van reizen die uitermate geschikt is voor een jong gezin; je staat niet in de file, als je wakker wordt ben je al bijna in Oostenrijk en je komt nog eens toe aan dat boek of magazine dat je al lang wilde lezen. De terugweg wist ik wat me te wachten stond en mijn verwachting paste zich keurig aan.
Terwijl ik dit schrijf kijk ik op de achtergrond naar 24 uur met; Theo Maassen in gesprek met Ali B. Ook zij zullen voorafgaand aan het gesprek hebben nagedacht over hoe het zou zijn om in een kleine ruimte lang met elkaar te moeten doorbrengen. Ze hebben elkaar ondervraagd en daardoor hebben ze elkaar zeer goed leren kennen. Het zet me aan het denken: hoeveel medewerkers, managers, CEO’s kruipen zo nu en dan 24 uur in de huid van de klant? Maken we de beloftes ook in 2014 waar die we via verschillende kanalen verspreiden?
Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten
Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten
Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten
Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.
Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!
Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.