Excap & PEBex spreken tijdens Multichannel Conference 2018

2 april 2018

Excap & PEBex spreken tijdens Multichannel Conference 2018

Op 18 &19 april vindt de Multichannel Conference 2018 plaats in De Fabrique te Utrecht. Een locatie die ons goed bekend is, we spraken er dit jaar al tijdens onze eigen Masterclass Customer Experience Management. Op 18 en 19 april hebben we wederom het podium op deze bijzondere locatie. We zijn aanwezig om je te inspireren en je uit te dagen op het gebied van Customer Journey Management & Customer Experience. Deelname is gratis!

PEBex: Evidence-Based Customer Experience Management

Op 18 april is het de beurt aan Arjen van Hijum & Daan Noordeloos, die namens PEBex een lezing geven over effectief en gevalideerd onderzoek doen ten aanzien van Customer Experience. Customer Experience Management is hot, maar heeft soms de neiging over te koken. Veel professionals blijven het moeilijk vinden een succesvolle aanpak te hanteren om evidence-based aan de slag te gaan. Uitdagingen genoeg en toch te weinig handvatten. CX problemen te over, maar een echte doorbraak blijft vaak uit. Benieuwd hoe PEBex organisaties helpt om effectief en gevalideerd aan de slag te gaan met Customer Experience? Spreekt de wereld van Customer Journey Management, Data, Insights, Praktische Voorbeelden, CX Management en EX Management je aan? Schrijf je dan nu in. Daan en Arjen kijken er naar uit!

Winnaar MIE-Award 2018: De essentie van een geweldige klantervaring

Op 19 april spreken Ewald Lausberg en Dylan Wienke namens excap over het belang van het creëren van memorabele ervaringen in customer journeys. Tevens wordt direct de koppeling gelegd tussen de theorie en de praktijk middels de Sanquin case. Elk jaar geven 350.000 donors bloed om het leven van anderen te redden. Voor Sanquin is het zaak om die donors te behouden en nieuwe te werven om de constante stroom van bloed op gang te houden. Hoe? Door onder andere een optimale Donor Journey. Ewald en Dylan nemen u mee op de reis van een bloeddonor. Hoe wordt het proces ervaren en hoe hebben inzichten vanuit onderzoek geleid tot een betere beleving? Een inspirerende sessie waar maatschappelijke relevantie en CX samenkomen.

Benieuwd naar onze eigen events? Neem dan snel een kijkje op onze eventpagina.

FAQ

  • Wat is mystery guest onderzoek?

    Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten

  • Welke soorten mystery guest onderzoek bestaan er?

    Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken

  • Wordt mystery guest onderzoek ook voor online journeys ingezet?

    Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten

  • Hoe gaan Customer Journeys en mystery guest onderzoek samen?

    Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.

  • Welke criteria bepalen de kostprijs van een goed mystery guest onderzoek?

    Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten

  • Wat is de impact van mystery guest onderzoek op CX en EX?

    Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience

  • Kan ik de resultaten monitoren tijdens het mystery guest onderzoek?

    De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.

  • Hoe haal ik de juiste inzichten uit de vele data en databronnen?

    Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.

  • Welke voorbeelden uit de praktijk bestaan er?

    Wekelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.

  • Verzorgt excap ook buiten de Benelux mystery guest onderzoek?

    Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten

  • Hoe kan ik de medewerkersbeleving onderzoeken?

    Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten

  • Kan ik ook mystery shopper worden?

    Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!

  • Waarom is de feedback van mystery shoppers betrouwbaar?

    Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.

  • Wie zijn de mystery shoppers van excap en hoe groot is dit bestand?

    Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.

  • Kan ik zelf een bijkomende vraag stellen?