Genomineerd voor MOAward ‘Insights Scientist of the Year 2018’
10 juli 2018
Dit jaar vond alweer de elfde editie van de MOAawards plaats in de WesterUnie in Amsterdam. Tijdens dit event worden in verschillende categorieën vakprijzen van de MOA uitgereikt. Lisette de Vries was genomineerd in de categorie ‘Insights Scientist of the Year 2018’.
Op 26 april presenteerde zij samen met de andere twee genomineerden voor de MOAward ‘Insights Scientist of the Year 2018’ hun artikel waarmee ze genomineerd zijn voor deze award. Vragen die besproken en bediscussieerd waren tijdens het Digital Advertising symposium waren onder andere: Waar en hoe zet je je Digital Advertising budget in? Wat is de interactie met traditionele reclame? En kan de effectiviteit van Digital Advertising gemeten worden?
Het gratis symposium in Amsterdam trok ongeveer 80 bezoekers. De middag werd afgetrapt door juryvoorzitter Yvonne van Everdingen van de Rotterdam School of Management. Vervolgens gaf Martin Leeflang van Validators een introductie op het thema. Daarna mochten de drie genomineerden, Lisette de Vries van excap, Lara Lobschat van de Rijksuniversiteit Groningen en Hilde Voorveld van de Universiteit van Amsterdam hun artikel presenteren voor een gemêleerd publiek. De presentaties gaven stof tot nadenken en riepen veel vragen en discussie op! Frans Appels van Netprofiler sloot het symposium af.
Na ruim een maand in spanning afwachtend op de uitslag, vond uiteindelijk de uitreiking van de MOAwards plaats op 6 juni op het Westergasterrein. Na een prachtige rondvaart door de Amsterdamse grachten met zomers weer, werden alle genomineerden per categorie bekendgemaakt met verschillende filmpjes. In de categorie ‘Insights Scientist of the Year 2018’ kon de jury geen unaniem oordeel vellen. Uiteindelijk heeft Lara Lobschat de Award gewonnen, omdat zij de meeste stemmen kreeg. Na de uitreikingen kon iedereen genieten van een heerlijke BBQ en aansluitend een knallend feest!
Foto 1: Lisette presenteert haar artikel, foto 2: de genomineerden op een rij, vlnr Lisette de Vries, Lara Lobschat, Hilde Voorveld.
Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten
Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten
Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten
Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.
Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!
Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.