PERSBERICHT: Excap helpt Air France KLM aan betere klantbeleving
22 augustus 2017
Excap kijkt met veel plezier terug op deze case, waarin we Air France KLM geholpen hebben de klantbeleving te verbeteren met een zeer mooi resultaat.
Excap richt zich hierbij op meerdere klantgroepen. Waar eerst de customer journey van de zakelijke inkoper inzichtelijk werd gemaakt en gaat worden geoptimaliseerd, wordt de volgende stap gezet richting het Business-to-Trade kanaal. Zo wordt gewerkt aan de perfecte klantervaring van reisbureaus en -agenten als zij kiezen voor Air France KLM.
Voor Air France KLM moeten vliegreizen een ervaring opleveren die je bijblijft. Van zoeken via boeken, inchecken, boarden, vliegen, uitstappen tot aankomen en terugkijken. Elke stap is van invloed op hoe de klant de totale reis ervaart. Excap brengt in beeld hoe die ervaringen eruit zien en welke stappen gezet moeten worden om deze nóg onvergetelijker te maken.
Excap richt zich hierbij op meerdere klantgroepen. Waar eerst de customer journey van de zakelijke inkoper inzichtelijk werd gemaakt en gaat worden geoptimaliseerd, wordt de volgende stap gezet richting het Business-to-Trade kanaal. Zo wordt gewerkt aan de perfecte klantervaring van reisbureaus en -agenten als zij kiezen voor Air France KLM.
Op basis van de ExperienceCapture-methodiek wordt de huidige customer journey in kaart gebracht en naast het ideaalbeeld van de klant gelegd. Welke behoefte heeft de klant op welk moment? Hoe vult Air France KLM die behoefte in? Welke emotie roept dit op bij de klant? Door met klanten en medewerkers, onder meer in workshops, in gesprek te gaan over hoe deze ideale customer journey eruit ziet, wordt de basis gecreëerd om aan de slag te gaan met de gewenste verbeteringen.
De relatie tussen Air France KLM en excap verdiepte zich de afgelopen jaren meer en meer. De kennis van wat de klant ervaart én zou willen ervaren is goud waard voor de maatschappij. Want met die kennis kan verder worden gewerkt aan het realiseren van onvergetelijke klantervaringen, die loyaliteit verhogen en leiden tot aanbeveling.
Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten
Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten
Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten
Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.
Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!
Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.