Tevredenheid van de klant verhogen
A-Point Groep
A-Point Groep en excap werken vanaf 2009 intensief samen om de klanttevredenheid te verhogen bij A-Point Groep. Klanttevredenheid in de autobranche is één van de aspecten die continu aandacht verdient in het koopproces van een auto. Zowel voor, tijdens als na de verkoop is het van belang een goede relatie te onderhouden met de klant.
De klanttevredenheidsonderzoeken in de autobranche die worden uitgevoerd hebben als doel A-Point Groep inzicht te geven in de verkoopgerichtheid van medewerkers, aanknopingspunten te bieden in de verkoopgerichtheid en voor de kwaliteit van de dienstverlening in het algemeen. De vestigingen van A-Point Groep worden met regelmaat bezocht door een mystery shopper, waarbij soms een verkoopgesprek plaatsvindt en soms alleen wordt gekeken of binnenkomende klanten worden begroet.
Gebleken is dat de bevindingen van de mystery shoppers belangrijke inzichten bieden aan A-Point. Door de continuïteit van het onderzoek worden trends en ontwikkelingen duidelijk per medewerker, vestiging en automerk. Bij beide typen metingen is een stijgende lijn te zien in de resultaten, wat betekent dat de klant steeds meer centraal staat.
De A-Point Groep is totaalleverancier van mobiliteit in Amsterdam en omstreken. De ongeveer 320 medewerkers die werkzaam zijn voor één van de bedrijfsonderdelen van de A-Point Groep, zetten zich dagelijks in om de klant optimaal mobiel te houden. De A-Point Groep vertegenwoordigt de merken Audi, Volkswagen, Skoda, SEAT en Volkswagen Bedrijfswagens. Daarnaast beschikt het over een verhuurbedrijf, schadeherstelbedrijf en een leasemaatschappij (LeasePoint).
Excap is onze partner die maandelijks volledig inzicht geeft in de dienstverlening en kwaliteit die wij aan onze klanten geven. Het bedrijf levert al jarenlang een hoge kwaliteit mystery shoppers met daarbij inzichtelijke rapportages van onze dienstverlening. Excap onderscheidt zich van andere bedrijven doordat alle medewerkers iets toe voegen aan deze zakelijke relatie. Je kunt je hier als klant nog beter door ontwikkelen. Dit is partnerschap!
Fred Starkenbrug Commercieel directeur A-Point Groep
Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten
Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten
Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten
Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.
Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!
Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.