klanten blijven langer klant

ENGIE

Downloaden klantcase

Excap, Zecht en ENGIE werken samen aan waardevolle klantrelaties en merkten na de samenwerking op dat klanten langer klant blijven. Samen met excap en creatief bureau Zecht is ENGIE gaan bouwen aan een klantreis waar iedereen blij van wordt. Vooral de klant!

Een klantreis waar iedereen blij van wordt

Wanneer je de klant écht wil binden, moet je met méér komen dan alleen een goede prijs. Dat besef heeft ENGIE maar al te goed. Tot nu toe is in de energiesector de prijs een van de belangrijkste overstapredenen geweest. Dat moest anders, vond ENGIE. Het bedrijf wilde niet alleen bekend staat om duurzame energietransitie, maar ook om duurzame klantrelaties.

Door middel van de ExperienceCapture methodiek bracht excap stap voor stap in beeld wat de ervaring van klanten bij ieder contactmoment of ontbrekend contact was in de customer journey. Welke momenten leverden stress op, spanning, ergernis? En waardoor werden zij juist positief verrast?

Lotte da Graca: “Zo zagen we op welke punten we het al heel goed deden, maar ook waar ruimte voor verbetering was. Door de klantreis op papier aan te vullen met échte ervaringen van échte klanten kregen we duidelijke handvatten voor het optimaliseren van de gewenste klantreis.’’

Over ENGIE

ENGIE is energieleverancier. ENGIE levert dagelijks groene stroom aan 100 miljoen mensen. Het bouwen aan een duurzame wereld doet ENGIE in 70 landen. Als enige energiemaatschappij in Nederland staat ENGIE op de internationale A-lijst met pioniers op het gebied van klimaatverbetering.