Meten, meten en nog eens meten
OV-Bureau Groningen Drenthe
OV-Bureau Groningen Drenthe
Het OV-bureau en excap kennen elkaar al erg lang en samen maakten de organisaties klantbeleving in de bus op een speciale wijze inzichtelijk: met een EEG-headset. Daarnaast meet excap continue de beleving aan de hand van mystery guests. Dat verschaft het OV-Bureau waardevolle informatie.
Reizigersgroei en het verbeteren van de klantbeleving, dit zijn de twee grootste doelstellingen voor het OV-bureau. Ze zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Om goed inzicht te krijgen in de klantbeleving, zodat er vervolgens aan de knoppen kan worden gedraaid, is het meten, meten en nog eens meten. Het OV-bureau haalt een enorme hoeveelheid aan klantdata binnen. In de vorm van enquêtes, een eigen digitaal reizigerspannel, klachten en complimenten die binnen komen, en nog zoveel meer.
Op deze manier probeert het OV-bureau het hele reisgedrag in beeld te krijgen. Vanaf het moment waarop de keuze op de bus valt, tot het moment van aankomst, maar ook de aanbeveling aan anderen die daarna al dan niet volgt. Het OV-bureau en excap werken al een lange tijd samen en komen keer op keer met fascinerende ideeën over hoe de klantbeleving te meten en te verbeteren.
OV-bureau Groningen Drenthe is twaalf jaar geleden ontstaan toen de drie overheden besloten dat ze het busvervoer beter gezamenlijk konden aanbieden. Een slimme zet destijds was om er een financiële prikkel aan toe te voegen. Het budget van het OV-bureau is afhankelijk van het aantal reizigers. Hoe meer reizigers, hoe meer geld er kan worden besteed aan het busvervoer en het verbeteren daarvan. Omdat tevreden klanten geen alternatieven zoeken en hun goede ervaringen delen, is de klantbeleving van groot belang.
Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten
Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten
Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten
Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.
Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!
Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.
U verlaat de huidige website, u zult nu doorgaan naar een andere website van ons