de donor journey

Sanquin

Downloaden klantcase

Bloed geven. In Nederland doen 350.000 mensen dat. Het zijn er nooit genoeg. Dus is het essentieel dat Sanquin ervoor zorgt dat die donors blijven en dat er nieuwe geworven worden. En dat is iets waarbij excap helpt. Uit persoonlijke overtuiging.

Bloed is leven

Donors zijn voor Sanquin essentieel. Ze moeten blijven geven en tevreden blijven over hun behandeling rond de donaties. Bij dat laatste hielp excap door de customer journey van een donor zelf te doorlopen en aan de hand van verkregen inzichten de donorreis compleet op de schop te gooien. 

 

Over Sanquin

Sanquin is in 1998 ontstaan uit een fusie van de Nederlandse bloedbanken en heeft sinds die tijd als beeldmerk de bekende pelikaan met de druppel bloed op zijn borst. Al sinds de middeleeuwen is die pelikaan het symbool van altruïsme en barmhartigheid. Dat is precies wat al die donors die jaarlijks belangeloos bloed geven zijn: altruïstisch en barmhartig. In Nederland geven jaarlijks 350.000 mensen bloed. Het bloed van deze donors is elk jaar goed voor het redden van 20.000 levens. Dit zijn er nog niet genoeg.

Sanquin is een non-profitorganisatie die levensreddende producten levert en zich richt op behoeftes in de zorg. Door wetenschappelijk onderzoek zoeken en vinden zij nieuwe oplossingen voor medische problemen op het gebied van de transfusiegeneeskunde, hematologie en immunologie. Zij is al jaren bezig om de bloedvoorziening en transfusiegeneeskunde in Nederland op een veilige manier te bevorderen.

Geavanceerde productiemethoden, strakke procedures, strenge kwaliteitseisen en controles, maar ook het opleiden van personeel dragen bij aan een veilige bloedtransfusieketen van donor tot patiënt.