meerwaarde bieden aan de klant

Tui Reisbureaus

travel

Het traditionele reisbureau behoudt zijn bestaansrecht door meerwaarde te bieden aan de klant. De medewerkers van Tui zijn daarom hooggekwalificeerd. Sinds 2009 voert excap maandelijks mystery shops uit bij alle Tui reisbureaus in Nederland.

Doel en aanpak

De medewerkers van de Tui reisbureaus hebben optimale kennis van vakanties en staan garant voor een betrouwbare en kwalitatief goede dienstverlening. Hierdoor zijn zij in staat om hoogwaardig en persoonlijk reisadvies te bieden. Om inzicht te geven in welke mate de medewerkers van Tui de klant optimaal helpen, verricht excap maandelijks mystery shops.

Resultaten

Mystery shopping houdt de medewerkers scherp. Het is een goede manier om te kijken of het voorgeschreven klantbeleid gehanteerd wordt. Een hartelijke handdruk hoort bijvoorbeeld bij de voorgeschreven bediening van een klant op een Tui reisbureau. Tijdens de mystery shops worden verder onder andere aspecten beoordeeld als ontvangst, behoeftebepaling, advies, afwikkeling en afscheid. Met de online rapportage heeft het management een perfecte tool voor de monitoring van de resultaten.

We hielpen TUI verder

Naast mystery shopping voerden we samen met TUI feedback mystery shopping uit en deden we een workshop op bewustwording rondom klantbeleving bij medewerkers te verhogen.

Over Tui Nederland

TUI Nederland ontstond in 1995 uit een fusie van de twee grootste en oudste touroperators van Nederland: Arke en Holland International en is marktleider in de Nederlandse reiswereld. De reisbureaugroep van TUI Nederland bestaat uit ongeveer 140 eigen reisbureaus en ongeveer 80 franchise reisbureaus die onder de naam Holland International Reisbureaus geëxploiteerd worden.