Een warm onthaal bij het UMCG

UMCG

Downloaden klantcase

Een onderzoek is mooi, echte verbeteringen vergen meer. UMCG wordt nóg gastvrijer door samenwerking met excap.

Wie een ziekenhuis bezoekt, moet warm worden ontvangen, of het nou een patiënt of familie of vrienden betreft. De mens zorgt voor een veilige omgeving, een welkom gevoel en hoge kwaliteit. Daar kunnen we elkaar niet vaak genoeg aan helpen herinneren. Dat vindt althans het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG). Samen met excap wil het ziekenhuis de beleving van patiënten gasten verbeteren en daartoe zetten ze samen een unieke patiënt journey in.

“De betrokkenheid van iedereen is prachtig om te zien. Van onze medewerkers, maar ook van excap. Het meedenken, het invoelen, het buiten de begaande paden durven gaan, altijd in gezamenlijkheid. Dat is wat excap voor mij zo goed maakt.” - Eva Plaut

Over UMCG

Het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) is met bijna 1350 bedden één van de grootste ziekenhuizen van Nederland. Ruim 14000 medewerkers houden zich dag in dag uit bezig met zorg, onderzoek, opleiding en ondersteuning. Jaarlijks worden er bijna 30.000 patiënten opgenomen en 300.000 consulten gedaan.