Vitaliteitsmeting in de reisbranche

Neem contact op

Gezond zijn en gezond blijven is belangrijker dan ooit. Daarom heeft excap de Vitaliteitstool ontwikkeld om in hoge frequentie de vitaliteit te meten van uw medewerkers.

Het is nog maar kortgeleden, dat de wereld er anders uitzag. Het Corona-virus heeft impact op de hele wereld. In een paar dagen tijd, zijn businessmodellen veranderd en staat het leven van vele medewerkers op z’n kop. Niet alleen van de zorgprofessionals, maar ook van de supermarkt/winkelmedewerkers, de schoonmakers, de beveiligers en vele andere banen. Bovenal wordt de reissector getroffen door de Corona-crisis.

Gezond zijn en gezond blijven is belangrijker dan ooit. Daarom heeft excap de Vitaliteitstool ontwikkeld om in hoge frequentie de vitaliteit te meten van uw medewerkers. Of het nu gaat om medewerkers op kantoor, het contactcenter, in de reisbureau’s tot vliegend personeel of reisleiding. Inzicht in de vitaliteit is essentieel.

We doen dit aan de hand van een zeer korte vragenlijst. De invultijd zal maximaal 1 minuut zijn. Uw medewerkers ontvangen per sms dagelijks of meerdere keren per week een vragenlijst. In beginsel kan het dagelijks/om de dag worden uitgestuurd. Als de crisis beheersbaarder is kan het naar twee keer per week/wekelijks. Steeds onder een gedeelte van het team, zodat men niet te vaak hoeft in te vullen.

“De vitaliteitsmonitor geeft ons waardevolle informatie en inzicht in hoe het met onze collega’s gaat. Zo weten we wat er leeft in deze onzekere tijd en kunnen we daar direct actie op ondernemen. Het welbevinden van onze collega’s is in deze periode van heel groot belang. Ook worden dingen bevestigd waarvan we al vermoedens hadden en dat is erg fijn. De uitkomsten worden door onze clustermanagers opgepakt. Zo kunnen we met elkaar discussie voeren en direct schakelen waar nodig!” 

Monique Dongelmans Bestuurder Kinderopvang Mundo

Hoe ziet het eruit?

De vragenlijst bestaat uit de volgende vragen:

  • Kun je de werkdruk aan? 
  • Voel je je fit? 
  • Hoe is de verhouding met privé? 
  • Wat kan er in jouw ogen op je afdeling of binnen de organisatie worden verbeterd om de Corona-crisis het hoofd te bieden? 

De volgende dag worden de resultaten met directie/management gedeeld, zodat zij de vitaliteit van haar medewerkers kunnen monitoren en hier adequaat op kunnen inspelen.

Hoe werkt de vitaliteitsmeting?

Medewerkers ontvangen per SMS/e-mail een vragenlijst die uit vijf vragen bestaat met een maximale invulduur van 1 minuut. De volgende dag delen we de inzichten met directie/RvB. Er wordt continu gemeten worden om de vitaliteit én betrokkenheid hoog te houden.

De kosten

Excap biedt dit op dit moment al gratis aan voor de zorg, maar aangezien ook de reisbranche zwaar is getroffen door de huidige crisis, willen zij ook aan de leden van de ANVR dit aanbod doen.

Een zorg- of reisorganisatie kan t/m 30 juni 2020, kosteloos gebruik maken van deze vitaliteitstool. Meer weten? Neem contact met ons op via één van onderstaande manieren:

  • Stuur een e-mail: info@excap.nl.
  • Bel ons via 020 - 204 4508
  • Of vul onderstaand formulier in en wij nemen z.s.m. contact met je op. 

Vitaliteitsmeting

Vul hieronder je vraag in en we komen snel bij je terug.


FAQ

  • Wat is mystery guest onderzoek?

    Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten

  • Welke soorten mystery guest onderzoek bestaan er?

    Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken

  • Wordt mystery guest onderzoek ook voor online journeys ingezet?

    Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten

  • Hoe gaan Customer Journeys en mystery guest onderzoek samen?

    Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.

  • Welke criteria bepalen de kostprijs van een goed mystery guest onderzoek?

    Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten

  • Wat is de impact van mystery guest onderzoek op CX en EX?

    Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience

  • Kan ik de resultaten monitoren tijdens het mystery guest onderzoek?

    De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.

  • Hoe haal ik de juiste inzichten uit de vele data en databronnen?

    Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.

  • Welke voorbeelden uit de praktijk bestaan er?

    Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.

  • Verzorgt excap ook buiten de Benelux mystery guest onderzoek?

    Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten

  • Hoe kan ik de medewerkersbeleving onderzoeken?

    Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten

  • Kan ik ook mystery shopper worden?

    Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!

  • Waarom is de feedback van mystery shoppers betrouwbaar?

    Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.

  • Wie zijn de mystery shoppers van excap en hoe groot is dit bestand?

    Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.

  • Kan ik zelf een bijkomende vraag stellen?