verzekeraars en banken

Hoe onderscheid je je als bank of verzekeraar

neem contact op

verzekeraars en banken

Weet je als bedrijf hoe klanten daadwerkelijk denken over de huidige dienstverlening? Hoe ervaart een klant het proces om een verzekering af te sluiten of om een nieuwe bankrekening te openen? Verzekeraars en banken maken pas echt het verschil met de service die zij bieden en de mate waarin de medewerkers servicegericht zijn. Vooral op het moment dat potentiële klanten een product nodig hebben of gegevens willen wijzigen, heeft een servicegerichte benadering een groot effect. Een positieve ervaring met uw service zorgt niet alleen voor het behoud van uw bestaande klanten, maar ook voor nieuwe klanten via positieve mond-tot-mondreclame. 

Customer journey-onderzoek in de Finance & Insurance branche

Excap gelooft in de kracht van de medewerkers om de beleving van de klant naar een hoger niveau te brengen. Het aanbieden van een kopje koffie tijdens het wachten, de vriendelijkheid van het personeel, allemaal touchpoints die van invloed zijn op de klantbeleving. In de wereld van verzekeringen en banken worden veel zaken ook online geregeld. Zowel offline als online is het belangrijk dat klanten direct in één keer goed geholpen worden en de juiste informatie weten te vinden. Door de customer journey inzichtelijk te maken achterhaal je welke touchpoints dat zijn voor jouw bedrijf. De inzichten verkregen uit het customer journey onderzoek worden door excap omgezet tot verbeteracties. Op deze manier gaat excap samen met jou aan de slag om de klantbeleving te verbeteren.