vitaliteitsmeting in de zorg

neem contact op

Gezond zijn en gezond blijven is belangrijker dan ooit. Daarom heeft excap de Vitaliteitstool ontwikkeld om in hoge frequentie de vitaliteit te meten van uw medewerkers.

Wil jij dit ook voor jou en je collega’s? En misschien wel helemaal gratis? Lees dan snel verder of vul direct het formulier hieronder in om met ons in contact te komen!

Gezond zijn en gezond blijven is wat ons betreft belangrijker dan ooit. Daarom heeft excap de vitaliteitsmeter in leven geroepen. Met deze tool wordt eenvoudig, snel en in hoge frequentie inzicht verkregen in de vitaliteit van medewerkers.

Het is nog maar kortgeleden, dat de wereld er anders uitzag. Het Corona-virus heeft impact op de hele wereld. Veel mensen werken momenteel vanuit huis, echter in de vitale sectoren draait men diensten als nooit tevoren. Ook bij excap merken we de gevolgen en dat bracht ons op het idee om andere bedrijven te helpen, door te doen waar we goed in zijn: onderzoeken en inzichten geven. Zo werd de Vitaliteitsmeter geboren. Deze Vitaliteitsmeter werkt aan de hand van een zeer korte vragenlijst, zoals hieronder staat weergegeven. Medewerkers ontvangen per sms dagelijks of meerdere keren per week een vragenlijst. De afgelopen week hebben we de vitaliteitsmeter aangeboden aan onze klanten en de reacties zijn zeer positief en de eerste klanten starten deze week.

Jij als gewaarde mystery shopper, willen we ook graag de mogelijkheid bieden om deze vitaliteitsmeter aan te bieden aan een organisatie uit je netwerk. Wellicht wel je eigen werkgever zodat jij er ook van profiteert!

Excap ondersteunt graag zorg of zorggerelateerde organisaties, juist deze organisaties zijn nu zo vitaal voor onze samenleving. Daarom mogen deze organisaties t/m 30 juni 2020, gratis gebruik maken van de vitaliteitsmeter. Bij niet zorggerelateerde bedrijven vragen we een kleine vergoeding.

Hoe ziet het eruit?

De vragenlijst bestaat uit de volgende vragen:

  • Kun je de werkdruk aan? 
  • Voel je je fit? 
  • Hoe is de verhouding met privé? 
  • Wat kan er in jouw ogen op je afdeling of binnen de organisatie worden verbeterd om de Corona-crisis het hoofd te bieden? 

De volgende dag worden de resultaten met directie/management gedeeld, zodat zij de vitaliteit van haar medewerkers kunnen monitoren en hier adequaat op kunnen inspelen.

Hoe werkt de vitaliteitsmeting?

Medewerkers ontvangen per SMS/e-mail een vragenlijst die uit vijf vragen bestaat met een maximale invulduur van 1 minuut. De volgende dag delen we de inzichten met directie/RvB. Er wordt continu gemeten worden om de vitaliteit én betrokkenheid hoog te houden.

De kosten

De start-up kosten bedragen eenmalig €4.500 per klant, onafhankelijk van de grootte.

We bieden 4 pakketten aan, voor het volgende aantal medewerkers en prijzen:

  • <250 medewerkers- €750 per week.
  • 250 - 2.500 medewerkers- €1.000 per week.
  • 2.500 - 10.000 medewerkers- €1.500 per week.
  • 10.000> medewerkers- €2.000 per week.

Zoals gezegd maakt excap voor zorg of zorggerelateerde organisaties graag een uitzondering. Een zorgorganisatie kan t/m 30 juni 2020, kosteloos gebruik maken van deze vitaliteitstool.

Via onderstaand formulier kan je jouw contactgegevens achterlaten en de organisatie die je graag de vitaliteitsmeter aan wilt bieden. Een medewerker van excap neemt dan contact met je op om nader af te stemmen en informatie nader af te stemmen.

Heb je andere ideeën of suggesties, neem dan vooral contact met ons op via deze link. Het delen en doorsturen van dit bericht mag ook! Graag zelfs! 

Vitaliteitsmeting

Vul hieronder je vraag in en we komen snel bij je terug.


FAQ

  • Wat is mystery guest onderzoek?

    Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten

  • Welke soorten mystery guest onderzoek bestaan er?

    Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken

  • Wordt mystery guest onderzoek ook voor online journeys ingezet?

    Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten

  • Hoe gaan Customer Journeys en mystery guest onderzoek samen?

    Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.

  • Welke criteria bepalen de kostprijs van een goed mystery guest onderzoek?

    Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten

  • Wat is de impact van mystery guest onderzoek op CX en EX?

    Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience

  • Kan ik de resultaten monitoren tijdens het mystery guest onderzoek?

    De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.

  • Hoe haal ik de juiste inzichten uit de vele data en databronnen?

    Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.

  • Welke voorbeelden uit de praktijk bestaan er?

    Wekelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.

  • Verzorgt excap ook buiten de Benelux mystery guest onderzoek?

    Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten

  • Hoe kan ik de medewerkersbeleving onderzoeken?

    Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten

  • Kan ik ook mystery shopper worden?

    Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!

  • Waarom is de feedback van mystery shoppers betrouwbaar?

    Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.

  • Wie zijn de mystery shoppers van excap en hoe groot is dit bestand?

    Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.

  • Kan ik zelf een bijkomende vraag stellen?