24/7 bereikbaar?
8 september 2014
Voor het eerst in mijn leven mocht ik een keer de Nationale Politie iets adviseren, in plaats dat zij mij iets adviseerden/oplegden. Het onderwerp waarover is sprak was Openstelling. Met andere woorden: wanneer, via welke kanalen en waarvoor moet de politie open zijn voor haar klant; de burger. Op basis van een onderzoek dat wij hebben uitgevoerd werd wel duidelijk dat openstelling voor de politie iets lijkt te zijn als een hygiëne factor. Het valt niet op als je 24/7 voor je klanten open bent. Het valt alleen (in negatieve zin) op wanneer je iets te veel aan je opengestelde uren gaat sleutelen.
Op vakantie lees ik sinds lange tijd weer ‘ns iets anders dan vakwerk en managementliteratuur. Ik lees de Men’s Health, afgewisseld met de Volkskrant. Ik lees iets over fitnessscholen die 24/7 geopend zijn. Vanuit de illusie dat ik een sixpack krijg als ik maar lang genoeg over crunches, situps en verantwoord eten lees, lees ik geïnteresseerd door. Toch kan ik niet wennen aan het feit dat er mensen zijn die na een avond werken tot 2 uur ’s ochtends in de halters hangen.
Bij het schrijven van deze column is het 48 uur geleden dat mijn vrouw via Twitter een fotootje heeft gestuurd naar de plaatselijke dealer waar zij d’r auto heeft gekocht. Had iets te maken met een signaal op het dashboard dat ze niet vertrouwde. Geen antwoord.
Zo maar drie sectoren die vol ambitie worstelen met de begrippen bereikbaarheid. Drie voorbeelden die duidelijk maken dat er pioniers, dromers en verkeerde voorbeelden nodig zijn om te komen tot een best practice van optimale bereikbaarheid. Maar hoe lang we ook gaan zoeken en proberen, het gaat er niet om hoe lang je bereikbaar bent, als je maar bereikbaar bent als de klant dit wil, gekoppeld aan het meest relevante kanaal.
Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten
Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten
Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten
Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.
Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!
Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.