Kinderen horen geen kanker te hebben

25 maart 2024

Op een hoogte van meer dan 10.000 kilometer en een snelheid van 959 kilometer per uur, schrijf ik dit verhaal. Snel gerekend, al het KLM vliegtuig waarin ik zit, mij in de snelheid van 23 marathons per uur naar huis vliegen. Mijn blijdschap voor mijn PR (4 uur, 40 minuten en 14 seconden) vertroebelt spontaan naar een prestatie die ook weer niet zo snel is... ‘Gelukkig’ zie ik vele passagiers (allemaal trots hun medaille dragend op ‘Medal Monday’) die nóg meer moeite hebben om op te staan of te gaan zitten.

Afgelopen 6 dagen mocht ik de Japanse cultuur opsnuiven en de lieve, gastvrije en o-zo-opruimende Japanners ontmoeten. Met ‘handen-en-voeten’ communiceerde ik met hen en raakte ik diep onder de indruk van het magistrale Tokyo.

Eigenlijk komen twee werelden bij elkaar op een trip als deze, die mij vaak aan het denken brachten. Klinkt misschien een beetjes zweverig, maar in een mega-stad als Tokyo besef je hoe klein Nederland is en hoeveel de wereld heeft te bieden. Slenterend door wijken als Shinjuku en Shibuya zie je dat reizen een mooie verrijking biedt aan je leven.

De andere wereld is de maatschappelijke kant. Samen met een groep leuke mensen de marathon lopen, die zich allemaal volop hebben ingezet om in totaal 190.000 euro op te halen voor KIKA, dat is een fantastisch gevoel. In de maanden voor een marathon voel je de stress en onzekerheid van: ga ik genoeg trainen? Haal ik voldoende geld op voor KIKA? Raak ik niet geblesseerd? Om na de marathon te concluderen dat het alle inspanningen meer dan waard was.

Voor het grote doel, dat vaak zijn impact laat zien in kleine voorbeelden.

Zo sprak ik gisteren één van de Kika-deelnemers, Rajhen. Hij vertelde mij dat hij de 6 Majors zal gaan volbrengen (de 6 grootste marathons ter wereld), om zo de 6 Star Medal te ontvangen en heel veel geld voor Kika op te halen. Ook al heeft hij een hekel aan hardlopen. Hij was meer dan overtuigd van het behalen van zijn doel. Waarom?

Zijn neefje mocht niet ouder worden dan 1,5 jaar. En zoals hij zei: “Mijn neefje is een ster geworden, en nu ga ik alle marathons lopen waar ik een ster voor hem kan halen. Dat heb ik hem beloofd.”

En die ene quote, is meer dan genoeg reden om mij nog vaak voor Kika in te zetten.

De genezingskans voor kinderen met kanker is dankzij Kika al verhoogd van 71% naar 81%. Maar het doel is 100%. Iedere euro helpt, iedere actie helpt. Dus ik beveel jou ook van harte aan een marathon te lopen. Dankjewel, namens Kika.

 

Foto's met dank aan Hanneke Mennens

 

 

 

FAQ

  • Wat is mystery guest onderzoek?

    Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten

  • Welke soorten mystery guest onderzoek bestaan er?

    Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken

  • Wordt mystery guest onderzoek ook voor online journeys ingezet?

    Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten

  • Hoe gaan Customer Journeys en mystery guest onderzoek samen?

    Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.

  • Welke criteria bepalen de kostprijs van een goed mystery guest onderzoek?

    Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten

  • Wat is de impact van mystery guest onderzoek op CX en EX?

    Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience

  • Kan ik de resultaten monitoren tijdens het mystery guest onderzoek?

    De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.

  • Hoe haal ik de juiste inzichten uit de vele data en databronnen?

    Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.

  • Welke voorbeelden uit de praktijk bestaan er?

    Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.

  • Verzorgt excap ook buiten de Benelux mystery guest onderzoek?

    Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten

  • Hoe kan ik de medewerkersbeleving onderzoeken?

    Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten

  • Kan ik ook mystery shopper worden?

    Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!

  • Waarom is de feedback van mystery shoppers betrouwbaar?

    Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.

  • Wie zijn de mystery shoppers van excap en hoe groot is dit bestand?

    Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.

  • Kan ik zelf een bijkomende vraag stellen?