Dirtking
30 mei 2014
Mijn schoonzus had ons overgehaald. Om 6 kilometer lang modder te happen, obstakels te overwinnen en mijzelf te pijnigen in de omgeving van Assen. Aldaar stond afgelopen zondag een heuse Mudrun/Obstacle race op de agenda. Een vorm van extremiteiten, die verdacht veel lijkt op een kantoorbaan.
Redelijk bleu en ongetraind arriveerde ik bij het recreatiegebied. Mijn broer en zwager, strak gesoigneerde mannen met dito lijf, zagen de uitdaging. Ik probeerde een inschatting van de komende lijdensweg te maken. Ik zag klimmuren, een waterparcours, diepe sloten vol modder… ik zag ellende. Maar ik voelde ook de zomerse warmte, hoorde opzwepende beats en zag honderden lotgenoten.
En die lotgenoten werden een hecht team. Ik trok vrouwen uit de modder, ik hielp mannen over bruggen te klimmen, vrouwen ondersteunden massaal mijn achterwerk om een klimwand te overwinnen en samen trokken we ons op aan touwen, boomstammen en weet-ik-veel-wat-meer. Oh, en vergeet vooral niet de kooi vol draden waar je doorheen moet banjeren… niet wetende dat die draden onder stroom staan… Rambo en Schwarzenegger zijn amateurs vergeleken bij dit geweld.
Ruim een uur later passeer ik de finish. Uitgeput maar niet minder voldaan kijk ik terug op een subliem voorbeeld van de combinatie pijn en succes. Van afzien en overwinnen. Van de zwakte van het individu en de kracht van een team.
Willen we succes ervaren, dan zullen we obstakels moeten overwinnen. In die zin zijn de markt, de economie, de branche misschien, gewoon een soort touwbruggen en modderplassen waar we ons doorheen aan het worstelen zijn. Veel bedrijven moeten zichzelf opnieuw uitvinden, nieuwe verdienmodellen ontdekken en de beste talenten zien te benutten. Maar geloof me. Je hebt je nog nooit zo schoon, onoverwinnelijk en goed gevoeld na een douche die alle (zakelijke) modder van je afspoelde.
Kortom, let’s get dirty!
Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten
Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten
Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten
Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.
Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!
Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.