Koekie?
26 oktober 2012
De digitale wereld heeft ons woordgebruik en onze woordkennis aardig op de proef gesteld. Waar men eerder nog dacht aan golven bij surfen op internet, zijn daar spoedig woorden als organic search, blogs en bugs bijgekomen.
Het heeft er ook toe geleid dat ons gedrag is veranderd. De digitale wereld heeft ons ongeduldigen verwend gemaakt. Vroeger las je een boek, nu download je de samenvatting. Vroeger studeerde je voor een examen, nu zoek je alvast de antwoorden via Google op. En toen ik klein was lag er bij ons thuis een reisgids op tafel. Nu ligt er een iPad die zo een droomreis naar voren tovert.
En dan heb je nog cookies. Van dat digitale ongedierte dat zich vastplakt op de sites die je bezoekt om je daar op de meest rare momenten weer aan te herinneren. En hoewel er wetgeving tegen dit privacy-aantastende fenomeen is opgesteld, wordt deze nog maar niet of nauwelijks nageleefd. Cookies zijn voor sommigen nog steeds aangename verrassingen. Ik hoor mijn ouders zeggen: “Gisteren was ik op zoek naar een ticket naar Istanbul. Vandaag zit ik op nu.nl en wat denk je? Krijg ik zomaar een advertentie te zien van tickets naar Turkije…” “Dat zijn cookies mam.” “Koekies?”
Mocht je werkzaam zijn bij een reisbureau, ga je dan ’ns iets meer gedragen als een cookie. Bijt je vast in het zoekgedrag van de klant, vraag wat vaker naar zijn gegevens, geef hem advies dat aansluit bij zijn zoekgedrag en mocht hij te weinig bij je komen, stuur hem dan weer eens een berichtje waarin je laat weten aan hem te denken. Klanten houden van koekies.
Reacties?
@arjenvanhijum
Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten
Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten
Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten
Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.
Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!
Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.