Olympiërs
7 februari 2014
Voordat een sporter een idool kan worden, moet hij eerst naar zichzelf kijken en presteren. Veel bedrijven kunnen hier wat van leren. Medewerkers zijn net zo belangrijk als klanten. Medewerkers, en dus het bedrijf, zijn pas idolen als je hen behandelt, betrekt en waardeert als ware Olympiërs. Dan zullen ook voor u commercie, marketing en marktpositie zegevieren!
Of een zware delegatie verandering gaat aanbrengen in de wet- en regelgeving van Rusland, weet ik niet. Of een 50% kortingsactie van Corendon meer actievoerders op de been helpt, weet ik evenmin. Of het organiseren van Winterspelen in een badplaats kosten-efficiënt is en sneeuwgaranties biedt? Ik durf het te betwijfelen.
Van één ding ben ik overtuigd: de marketingwaarde van deze acties is alweer bewezen en terugverdiend. Zoals ik politici die pure one man shows ophangen voor de camera’s, als ware marketeers van zichzelf zie, zo zie ik bedrijven koortachtig inhakers bedenken. Beste mede-Hollanders, het is weer feest! De vijf ringen prijken weer in de krant, zijn trending op social en we zitten weer klaar met pen en papier om de rondjes van Sven bij te houden totdat hij, inclusief goede wissel, als eerste de finish bereikt. Dan denken we even niet aan de rechten in het land, maar aan de prestaties van een kampioen. Dan zegeviert Nederland… evenals de commercie.
Daarbij verliezen we vaak een belangrijk aspect uit het oog. We bouwen onze kantine ter plaatse (Het Holland Heineken House), we zetten een camping neer en in ons eigen land organiseren we de mooiste inhuldigingen. Maar waar we volgens mij nog beter in zijn is het faciliteren van de sporters zelf. Comfortabel reizen, een eigen oranje Gazelle fiets ter plaatse, een indrukwekkende staf en een trainingsstrategie die garant staat voor succes.
Voordat een sporter een idool kan worden, moet hij eerst naar zichzelf kijken en presteren. Veel bedrijven kunnen hier wat van leren. Medewerkers zijn net zo belangrijk als klanten. Medewerkers, en dus het bedrijf, zijn pas idolen als je hen behandelt, betrekt en waardeert als ware Olympiërs. Dan zullen ook voor u commercie, marketing en marktpositie zegevieren!
Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten
Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten
Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten
Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.
Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!
Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.