(S)loper Pim
14 augustus 2015
Pim is twee meter-nog-wat. Een product uit de Groningse klei, een waterpoloër met de omvang van een afgetrainde walvis en motoriek van een jaguar. Pim is sportief, heeft een longinhoud van een ongedopeerde Chris Froome en beschikt aldus over een magnifieke conditie. Althans, zolang hij drijft. Want wat bleek? Als onze Pim gaat hardlopen stort ie in.
De mentale druk verloor het van de fysieke druk en de eerste terugslag was een feit. Terugslag in Pim zijn trainingsschema, een schema dat net zo ambitieus is als een Feyenoord dat zijn trainer laat roepen drie keer op rij kampioen wil worden. Deze Gebreselassi uit Groningen traint voor de 4Mijl, welke in 32.30 minuten moet worden afgelegd.
Maar gelukkig is dat één van de betere Customer Journey-voorbeelden die ik sinds een tijdje heb gehoord.
Op de site Fysiosportief.nl laat hij een bericht achter en geeft desgevraagd aan op welke dag/dagdeel Pim geholpen wil worden. Vervolgens krijgt hij een e-mail (heul snel) met daarin de bevestiging, gevolg door een gepersonaliseerde sms van Marcel, die (ook in het weekend en ’s avonds) daadwerkelijk op een vraag reageert die Pim hem stelt en… de belofte is even concreet als klantgericht: Alles komt goed Pim. Binnen 32.30 minuten had Pim een oplossing voor zijn verklaarbare en onverklaarbare blessures.
Pim is nog niet bij de fysio geweest maar heeft van deze club alvast 1 ding geleerd. Zo snel mogelijk op je doel af, zonder omwegen.
Mocht u komende maanden op het traject Haren Groningen v.v. rijden, pas dan op. Er is niets dat deze (s)loper weerhoudt om te trainen, af te zien en te overwinnen. Succes Pim, duizenden lezers kennen nu je site en doel. There’s no way back ;-)
Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten
Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten
Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten
Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.
Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!
Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.