ServiceSupply
19 november 2015
Marketeer Pim gaf een presentatie over klantbeleving. Met daarin een mooi voorbeeld hoe Suitsupply, bekend van de betaalbare confectie en prachtige reclamecampagnes, WhatsApp toepast als middel voor service en sales.
Getriggerd door Pim zijn sheets besluit ik een app te sturen naar de ‘pakkenperfectionist’. Ik vraag of ze nog een mooi pak en shirt voor mij hebben die ik tijdens een belangrijke afspraak kan dragen. En die afspraak is over drie dagen. Over een das twijfel ik nog, ik ben benieuwd naar hun advies.
Ik ontvang kort daarop een foutloos concreet bericht met daarbij de link naar het pak, het shirt en de das die ze aanbevelen. Ik ben verliefd, al weet ik niet of er een man of vrouw aan de andere kant van lijn zit.
Na één bericht begin ik het nut al te ervaren, helemaal na de conversatie die volgt:
A: Super leuk, dank voor de snelle reactie. Weet je of ik dit in Groningen kan kopen dit weekend? Kan het bijvoorbeeld tijdig worden vermaakt?
S: Ja, ze zouden dit pak nog in maat 52 moeten hebben in Groningen. Het meeste vermaak aan de pantalon kan gedaan worden terwijl je wacht. Ik kan altijd even bellen of ze hem voor je reserveren.
A: Super attent van je! Ik ga zelf even heen, vanmiddag of morgen. Dank voor de topservice!
S: Oké helemaal goed! Hij hangt voor je achter, we zien je graag in de winkel verschijnen. Fijn weekend alvast!
Ik ben fan. Fan van het servicekanaal WhatsApp, fan van Suitsupply. Ik begin deze case als mystery guest die graag klantbeleving test. Ik denk dat ik eindig in de winkel in de Brugstraat in Groningen. Staand bij de pinautomaat waar ik een pak afreken. Omdat ie mooi is, maar vooral omdat dit bedrijf mij heeft overtuigd. Als hun pakken net zo goed zijn als deze service, dan ziet u mij de komende tijd veel in pak. Maar een das? Daar twijfel ik nog over.
Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten
Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten
Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten
Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.
Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!
Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.