employee experience in de zorg

Neem contact op

Wij kunnen bij excap mensen helaas niet beter maken wanneer ze ziek zijn. We kunnen er wél voor zorgen dat patiënten, cliënten en medewerkers de beleving krijgen waar zij enthousiast van worden. Een beleving die ze in het hart raakt.

De employee experience optimaliseren 

Bij excap zijn we ervan overtuigd dat, wanneer we ons oprecht verdiepen in de wereld van patiënten, cliënten én zorgpersoneel we enorm veel inzichten kunnen ophalen om de employee experience  te optimaliseren. Door dit inzicht en hieraan verbeteracties en of een implementatietraject te koppelen is het mogelijk hét verschil te maken in de beleving bij medewerkers. Met andere woorden: Een beleving die ze in het hart raakt.

Werkdruk in de zorg verlagen

Is het elke dag weer een uitdaging om de werkroosters rond te krijgen? Wil je weten wat je daar voor jouw organisatie aan kunt doen? Excap spoort de knelpunten op en biedt bovendien oplossingen aan om deze te verhelpen. Om zo grip te krijgen op de werkdruk. Wij bieden als één van de weinige onderzoeksbureaus bovendien de mogelijkheid aan om interne trainingstrajecten te verzorgen voor het personeel. Zodat alle inzichten écht worden toegepast en worden omgezet in de dagelijkse praktijk.

Ziekteverzuim verminderen

Grip op verzuim en duurzame inzetbaarheid? Excap helpt bij het opsporen van knelpunten in de employee journey en koppelt daar concrete verbeteracties aan om de beleving van personeel binnen zorginstanties te verbeteren. Medewerkerstevredenheid en uitval gaan over het algemeen hand in hand. Deze inzichten geven ons de handvaten om blijvende verbeteringen binnen uw zorginstelling te introduceren.

Behoud van personeel

Duurzame inzetbaarheid is één van de thema’s die een grote rol speelt in de hedendaagse zorg. Een lastig thema bovendien, dat niet 1, 2, 3 te verhelpen valt. Excap biedt inzicht in de employee journey samen met diverse verbetermogelijkheden om de medewerkersbeleving te verhogen.

Patient journey versus employee experience 

Wist je dat de patient journey en de ervaring van medewerkers vaak hand in hand gaan? Onze ervaring is dat knelpunten in de patiëntenreis vaak tevens leiden tot bijvoorbeeld meer ziekteverzuim of vertrek van medewerkers. Wij bieden daarom ook onderzoek en advies op het gebied van de patient journey binnen de zorgsector. Op deze pagina vind je meer informatie.