Excap draagt bij aan succesvol ANVR congres in Sevilla

23 november 2017

Excap draagt bij aan succesvol ANVR congres in Sevilla

Excap is er trots op zichzelf business partner van de ANVR te noemen. Onze verbondenheid met de reisbranche en onze kwalitatief hoogwaardige dienstverlening maken de ANVR en excap tot een zeer succesvolle combinatie.

Van 16 t/m 19 november vond het ANVR congres plaats in het prachtige Sevilla. Het congres, waar alle grotere reisorganisaties en aangesloten business partners (zoals excap) bijeen kwamen had als thema “Vernieuwen of verdwijnen.” In lijn met dit thema hadden de ANVR en excap bedacht dat excap op vernieuwende wijze een bijdrage kon leveren.

Arjen had, onder toeziend oog van collega Ewald en zo’n 220 mede-aanwezigen, drie dagen lang de verantwoordelijkheid om als columnist iedere congres dag ‘samen te vatten’. “Naast de vele netwerkmomenten, prachtige excursies en fantastische avondinvulling was het een uitdaging om iedere ochtend de kwaliteit en inhoud van de goede sprekers te evenaren en het publiek te verrassen met humor en inspiratie,” aldus Arjen.

Na het congres was excap gevraagd om de mening te peilen van de aanwezigen. Hieruit bleek dat deze nieuwe opzet van samenwerking tussen de ANVR en excap (zeer) succesvol was. Daarom sluiten we graag af met een paar quotes en kijken we uit naar het congres van volgend jaar!

“Arjen leverde op onnavolgbare wijze een prachtige bijdrage aan ons congres door zijn columns met rake observaties, scherpe oneliners en dat ook nog met veel humor geschreven. Wat mij betreft volgend jaar weer!” – Frank Oostdam, directeur/voorzitter ANVR

“Waar Matthijs van Nieuwkerk snel praat en het dichten aan Nico Dijkshoorn overlaat, combineerde Arjen van Hijum beide vaardigheden schijnbaar moeiteloos. Knap gedaan!” – Tom van Apeldoorn, Directeur TravelPro en TravMagazine

“Hij is de kunstenaar van de woorden, zeer inspirerend en enorm knap!” – Maud van Boven, Europeesche Verzekeringen

Arjen van Hijum tijdens het ANVR-Congres in Sevilla 2017. (Foto van Travmedia)

FAQ

  • Wat is mystery guest onderzoek?

    Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten

  • Welke soorten mystery guest onderzoek bestaan er?

    Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken

  • Wordt mystery guest onderzoek ook voor online journeys ingezet?

    Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten

  • Hoe gaan Customer Journeys en mystery guest onderzoek samen?

    Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.

  • Welke criteria bepalen de kostprijs van een goed mystery guest onderzoek?

    Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten

  • Wat is de impact van mystery guest onderzoek op CX en EX?

    Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience

  • Kan ik de resultaten monitoren tijdens het mystery guest onderzoek?

    De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.

  • Hoe haal ik de juiste inzichten uit de vele data en databronnen?

    Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.

  • Welke voorbeelden uit de praktijk bestaan er?

    Wekelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.

  • Verzorgt excap ook buiten de Benelux mystery guest onderzoek?

    Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten

  • Hoe kan ik de medewerkersbeleving onderzoeken?

    Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten

  • Kan ik ook mystery shopper worden?

    Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!

  • Waarom is de feedback van mystery shoppers betrouwbaar?

    Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.

  • Wie zijn de mystery shoppers van excap en hoe groot is dit bestand?

    Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.

  • Kan ik zelf een bijkomende vraag stellen?