onderwijs

Verbeter de klantreis van je studenten, je bereikbaarheid en medewerkersbeleving

neem contact op

onderwijssector

Excap is gespecialiseerd in het doen van onderzoek in de onderwijssector. We helpen organisaties om studenten en onderwijspersoneel te binden, boeien en monitoren. Juist nu!

Student Journey

Studenten worden steeds kritischer als het gaat om het kiezen van hun vervolgopleiding. De studentenstad geldt niet langer als belangrijkste drijfveer, maar juist de kwaliteit van het onderwijs en het serviceniveau zijn van doorslaggevend belang. Daarom is het belangrijk om te achterhalen hoe studenten tegenover jouw organisatie staan en onafhankelijk onderzoek te doen naar de klant- en medewerkerstevredenheid.

Excap helpt om de beleving van de student inzichtelijk te maken én te verbeteren. En voert daarnaast onderzoeken uit om bijvoorbeeld beschikbaarheid van medewerkers te testen of zaken als medewerkersgeluk te meten.

Inzicht in:

  • Oriëntatie
  • Onderwijs
  • Uitstroom
  • Alumni

Benieuwd naar meer informatie over een ideale student journey? Klik dan hier.

Student Monitor: digitaal onderwijs 

De Digital Student Monitor biedt doorlopend inzicht in de Student Journey! Door studenten elk semester te vragen naar hun ervaringen krijgt jouw onderwijsinstelling zicht op de belangrijkste (on)tevredenheidsaspecten. Door continu de beleving en tevredenheid van studenten te monitoren creëren we een benchmark* en worden veranderingen zichtbaar door de tijd heen.

Excap achterhaald door middel van een digitale studenten enquête doorlopend inzicht in de:

  • Emotionele- en rationele binding van studenten met de onderwijsinstelling
  • Relevante tevredenheidsaspecten die aansluiten op de jaarlijkse Nationale Studenten Enquête (NSE)
  • Beleving en beoordeling van het blended onderwijs

Als onderwijsinstelling krijg je aan de hand van de monitor tevens een benchmark*. Hiermee wordt inzichtelijk hoe de resultaten op centraal niveau zich verhouden tot de resultaten op decentraal niveau (School- en/of opleidingsniveau).

Wil je meer informatie over de Digital Student Monitor? Neem dan contact met ons op.

De productsheet Digital Student Monitor downloaden? Klik dan op de afbeelding.

Onderwijspersoneel

Hoe ervaren docenten of stafleden de werkdruk? Welke invloed heeft digitalisering op de medewerkers in je onderwijsinstelling? Excap is gespecialiseerd in het onderzoeken van medewerkersonderzoek in het onderwijs. Denk hierbij onder meer aan:

  • Medewerkersbeleving
  • Verloop
  • Werkdruk
  • Verzuim

Benieuwd wat we voor jou instellingen kunnen doen? Neem contact op en kom meer te weten over de mogelijkheden.

FAQ

  • Wat is mystery guest onderzoek?

    Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten

  • Welke soorten mystery guest onderzoek bestaan er?

    Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken

  • Wordt mystery guest onderzoek ook voor online journeys ingezet?

    Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten

  • Hoe gaan Customer Journeys en mystery guest onderzoek samen?

    Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.

  • Welke criteria bepalen de kostprijs van een goed mystery guest onderzoek?

    Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten

  • Wat is de impact van mystery guest onderzoek op CX en EX?

    Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience

  • Kan ik de resultaten monitoren tijdens het mystery guest onderzoek?

    De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.

  • Hoe haal ik de juiste inzichten uit de vele data en databronnen?

    Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.

  • Welke voorbeelden uit de praktijk bestaan er?

    Wekelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.

  • Verzorgt excap ook buiten de Benelux mystery guest onderzoek?

    Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten

  • Hoe kan ik de medewerkersbeleving onderzoeken?

    Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten

  • Kan ik ook mystery shopper worden?

    Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!

  • Waarom is de feedback van mystery shoppers betrouwbaar?

    Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.

  • Wie zijn de mystery shoppers van excap en hoe groot is dit bestand?

    Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.

  • Kan ik zelf een bijkomende vraag stellen?