employee experience onderzoek
Een prijswinnende medewerkersbeleving met excap
Een prijswinnende medewerkersbeleving met excap
Excap staat aan de basis van award-winning cases op het gebied van medewerkersbeleving. Ons onderzoek is zo ingericht dat het jou de juiste handvatten geeft om blijvende verbetering te realiseren op het gebied van medewerkersbeleving, verzuim, reorganisaties en verloop.
Het succes van een organisatie is afhankelijk van de wijze waarop organisatiedoelen, medewerkers en klanten op elkaar aansluiten. Van strategie tot sfeer, van omzet tot beleving. Medewerkersonderzoek is daarom een snelgroeiend en groot onderdeel van excap.
Het meten van medewerkersbeleving gaat verder dan alleen tevredenheid. Ons medewerkersonderzoek gaat uit van een model dat bestaat uit drie lagen. Aan de linkerkant meten we de factoren die invloed hebben op de houding en het gedrag van medewerkers. Deze hebben vervolgens invloed op de resultaten die worden geboekt. Op deze manier helpen wij onze klanten om verloop en verzuim te reduceren en de eNPS en beleving te verhogen.
Onze aanpak is wetenschappelijk gevalideerd. Dit is het resultaat van diepgaand onderzoek in samenwerking met insinto en de VU, dat heeft geleid tot een vragenlijst met de meest cruciale aspecten voor het meten van employee experience. De methodiek, de Employee Experience Index, combineert alle scores tot één KPI.
Het behouden van talent, het ontwikkelen van je medewerkers en het creëren van een optimale teamsfeer zijn alledaagse uitdagingen. Daarom werkt excap voor vele bedrijven, uit verschillende sectoren. Bijvoorbeeld voor het onderwijs, de reisbranche, financiële instellingen en de zorg. Voor de laatstgenoemde hebben wij een kort minicollege opgenomen waarin we alle ins & outs uitleggen rondom (goed) medewerkers onderzoek. Deze kun je hier aanvragen.
Wij beginnen pas waar de meeste onderzoeken ophouden, namelijk bij een overzicht van scores. Deze scores zeggen op zichzelf niets. Het gaat erom wat de belangrijkste aspecten zijn en wat de aspecten zijn met de grootste impact. Dat is niet per se het aspect met de laagste impact, maar kan ook een gemiddeld of zelfs hoog scorend aspect zijn.
Houding en gedrag beïnvloeden is niet gemakkelijk en daarom moeten we weten wat de achterliggende motivaties zijn. Ons onderzoek analyseert de belangrijkste drivers van bijvoorbeeld betrokkenheid (gedrag) en vitaliteit (houding). En zo gaan we helemaal naar de kern om uiteindelijk antwoord te geven op vragen als: Wat zijn de knelpunten waardoor er medewerkers vertrekken? En: Wat zijn dé argumenten van medewerkers om jouw organisatie aan te bevelen als werkgever?
Wij geloven in de connectie tussen medewerkers- en klantbeleving. We zien dan ook dat organisaties die investeren in employee experience (EX), ook positieve resultaten zien op het gebied van CX. Van enthousiasme tot kennis, van motivatie tot cultuur; een gelukkige en vitale medewerker heeft een positieve ‘uitstraling’ op de klant. Een voorbeeld hiervan is onze samenwerking met Holland Casino, deze klantcase kun je hier aanvragen.
Mystery guest onderzoek is een marktonderzoek waarbij mystery guests worden ingezet om klantreizen (Customer Journeys) te testen op kwaliteit, operationele efficiëntie, beleving, emoties en indruk. Dankzij deze objectieve resultaten, worden nieuwe inzichten verkregen om de juiste stappen te kunnen nemen in de optimalisatie van processen. Meer weten
Er is een heel breed scala aan onderzoeken. We kunnen ze het beste indelen in 3 overkoepelende categorieën: voor klanten, voor medewerkers en overige. Bij de laatste categorie gaat het eerder om kwaliteitsaudits, candidate experience en discriminatieonderzoek. Alle onderzoeken
Absoluut. Een online shopper winkelt anders dan een klant in een fysieke winkel. Online mystery shopping legt knelpunten van je website of webshop bloot, zodat je de online ervaring kunt verbeteren. De gehele buyer journey wordt gemeten. Tot en met het retourneren van de aankoop. Meer weten
Bij mystery guest onderzoek gaan we door alle stappen van de Customer Journey (klantreis). Bij elke stap meten we hoe deze stap bijdraagt aan een uitstekende klantervaring. Uniek aan onze methode is de ExperienceCapture, waarbij bewuste en onbewuste emoties worden vastgelegd voor elke stap.
Elk onderzoek bestaat uit Project Management, Briefing, Uitvoering en Rapportage. Daarbij geldt dat de uitvoering de grootste kostenpost is. Deze post wordt beïnvloed door het aantal uit te voeren metingen, de complexiteit, de lengte van de opdracht en het profiel van de mystery shopper. Meer weten
Dankzij de innovatieve rapportagetools en de frequentie van de metingen, verkrijg je inzicht in de resultaten. Vervolgens kun je actiegerichte conclusies formuleren. Jouw impact wordt: hogere klant- en medewerkerstevredenheid én een hogere omzet. Customer Experience
De resultaten worden samengebracht in een visueel en gebruiksvriendelijk dashboard. De resultaten en voortgang kunnen daardoor live gevolgd worden. Handig is dat je het dashboard op desktop, tablet of mobiel kunt raadplegen en dat je de rapporten kunt exporteren.
Veel bedrijven verzamelen steeds meer klantdata. Dit betreft zowel data vanuit eigen systemen als data vanuit externe (onderzoeks)partners. Excap kan helpen om deze verschillende databronnen aan elkaar te koppelen. Zo ontstaan overkoepelende inzichten om een finale impact te realiseren.
Maandelijks publiceren we nieuwe inzichten over Customer Experience en Employee Experience. We vinden het belangrijk dat we eigen expertise met ons netwerk kunnen delen. Ook laten we met plezier excap's ambassadeurs aan het woord: tevreden klanten bij wie we voor echte impact hebben gezorgd.
Zeker! Dankzij ons uitgebreide netwerk van partners en jarenlange ervaring met internationale projecten voeren wij niet alleen mystery guest onderzoek uit in heel Europa (en daarbuiten), maar ook audits, customer journey onderzoek, consultancy en kwalitatief onderzoek. Meer weten
Employee experience wordt gemeten binnen verschillende groepen medewerkers, waarbij verschillende afdelingen worden onderzocht. Zo'n onderzoek vindt doorgaans een keer per kwartaal plaats, maar gebeurt idealiter om de twee weken. Zo kan voortgang en beleid goed opgevolgd en onmiddellijk bijgestuurd worden. Meer weten
Dat kan! Iedereen vanaf 18 jaar kan mystery shopper worden bij excap. Doe de test om te zien of jij geschikt bent. Geslaagd? Dan mag jij jezelf mystery shopper noemen!
Onze mystery shoppers krijgen voor aanvang van hun opdracht een uitgebreide briefing waardoor ze altijd goed voorbereid op pad gaan. Het aantal opdrachten per mystery shopper houden we beperkt om zo de kwaliteit te kunnen waarborgen. Een interne controle doet de rest.
Ons bestand, dat ruim 5000 mystery shoppers telt, bestaat uit zeer verschillende mensen. Van jong tot oud, van make-upliefhebbers en klussers tot leerkrachten en ingenieurs.
Natuurlijk. Stel je vraag via het contactformulier en je krijgt zo snel mogelijk antwoord.
U verlaat de huidige website, u zult nu doorgaan naar een andere website van ons
Bekijk nu het gratis whitepaper over de link tussen employee experience en customer experience